OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Nordic Payroll Coordinator till Cabonline Group
Om Cabonline GroupCabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 500 anslutna åkerier och cirka 4 900 bilar i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TaxiKurir, Taxi Skåne, Taxi Väst, Umeå Taxi, Sverigetaxi, TOPCAB, Norgestaxi, Kovanen och Taxi 4x27. Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2022 cirka 5,5 Mdr SEK. För mer information: cabonlinegroup.com
Om Rollen
Som vår nya Nordic Payroll Coordinator kommer du att fungera som en länk mellan Cabonline och det outsourcingföretag som ansvarar för att hantera löneprocessen i Norge, Danmark och Finland. Idag består teamet av en Lönechef, Christina och två medarbetare som jobbar med svensk lönehantering i Flex HRM.
Du kommer att rapportera till Lönechefen och funktionen lön ligger idag under Ekonomi. I Norge är lönerna redan outsourcade vilket innebär att du kommer ta över hantering som idag sköts av ekonomiavdelningen i Oslo. När det gäller Finland och Danmark görs lönerna idag inhouse och här kommer du att få vara med och vara delaktig i processen att outsourca lönerna till vår valda outsourcingpartner. Du kommer också att agera backup för de svenska lönerna som görs i Flex.
Det primära syftet med denna position är att säkerställa korrekt och snabb betalning av anställdas löner, källskatt och alla relevanta arbetsregler. Lönekoordinatorn kommer att ansvara för att effektivt kommunicera med både chefer, medarbetare och outsourcingföretaget för att ta itu med eventuella lönerelaterade frågor och säkerställa sömlös samordning av löneaktiviteter.
I denna roll kommer du även att hantera en del HR administration, vilket innebär att skriva anställningsavtal och hantera onboarding och offboarding i vårt HR system (Flex HRM). Detta för ovan länder men även för Sverige. Du kommer ha stöd från det Nordiska HR-teamet.
Ansvarsområden
Du blir vår huvudkontakt gentemot outsourcingsföretaget och kommer att jobba med att tillhandahålla korrekt och uppdaterad personalinformation, enligt fastställda processer och tidslinjer. Till dina arbetsuppgifter hör:
Granska lönerapporter som mottagits från outsourcingföretaget för att säkerställa noggrannhet och fullständighet innan slutgiltigt godkännande.
Ta itu med eventuella avvikelser eller fel i anställdas löner, skatter eller avdrag och arbeta med outsourcingföretaget för att rätta till dem i tid.
Ge snabba och professionella svar på anställdas frågor relaterade till löner, ta itu med problem och lösa problem effektivt.
Samarbeta med intern HR-avdelning och chefer för att samla in och verifiera personaldata, inklusive löneinformation, bonusar, avdrag och förmåner.
Upprätthålla korrekta register och dokumentation relaterade till löneaktiviteter, vilket säkerställer konfidentialitet och säkerhet för känslig information om anställda.
Samarbeta med outsourcingsföretaget för att generera regelbundna lönerapporter, inklusive skatteanmälningar, bokslutsrapporter och andra finansiella rapporter.
Skapa och uppdatera anställningsavtal och personalfiler, säkerställa riktighet och fullständighet av information och hålla dig uppdaterad kring relevanta policys.
Ta initiativ för att skapa förbättringar och delta i effektivisering av processer samtidigt som processer och instruktioner är uppdaterade.
Erfarenhet
Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med outsourcad lönehantering och en gedigen förståelse för löneprocesser och regelverk samt har kunskap om löneregler, lagar och bästa praxis. Kunskaper i att använda löneprogram och Microsoft Office, särskilt Excel, för dataanalys och rapportering. Då du kommer att få vara med och bygga upp denna funktion vill vi att du både är lösningsorienterad men också kreativ och har förmåga att hitta de bästa lösningarna.
Vi söker dig som är noggrann med detaljer och som har analytiska färdigheter för att granska lönedata och identifiera avvikelser samt är duktig på att hålla deadlines. Självklart är du professionell och kan hantera konfidentiell information med diskretion. Som person är du strukturerad, duktig på att skapa goda relationer och du har också lätt att samarbeta över gränser. Vi är en serviceorganisation och värdesätter hög servicegrad och förmåga att leverera kvalitet extra mycket.
Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från nordisk lönehantering samt lönesystemet Flex och Flex HRM. Dessutom behöver du vara duktig på att skriva och kommunicera på svenska och engelska.
Anställningen och vad vi erbjuder
Heltid, 40 timmar/v och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Du kommer till ett härligt team som gillar att jobba tillsammans och vi är på kontoret ca 50% men är också mycket flexibla i våra arbetssätt. Vi är ett bolag med kollektivavtal, vi har nära till skratt, högt i tak och är mycket förändringsbenägna för att hela tiden ligga i framkant med utvecklingen. Är du en person som gillar att vara med och påverka och komma med nya idéer, har du kommit rätt. Vi har en familjär stämning och nära till beslut. Bolaget präglas av hög servicenivå och fin kamratskap.
Övrigt
I denna rekrytering samarbetar vi med Wepartner och Barbara Lidholt. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte att kontakta Barbara Lidholt @ barbara.lidholt@wepartner.se och på telefon 076 525 90 47.
Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att få läsa den!