OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen och erbjudande
Som Payroll Manager har du det yttersta ansvaret för företagets löneprocess och lönerelaterade processer, rutiner och system inom hela Norden. Vi står just nu inför stora förändringar vad gäller arbetssätt, rutiner och struktur och strävar efter att effektivisera/digitalisera vårt arbetssätt inom lön. Detta innebär att du kommer att leda olika typer av digitaliserings- och effektiviseringsprojekt för att säkerställa att vi jobbar mer proaktiv och långsiktigt. Just nu uppgraderar vi vårt lönesystem till HR plus 8 med målsättningen att successivt börja betala ut lönerna via vårt nya lönesystem 2021. Löneteamet består av fyra lönespecialister och en deltidsanställd löneadministratör. Tillsammans hanterar vi omkring 1500 löner och flertal olika kollektivavtal vilket gör arbetet komplext. Lönehanteringen i Norge och Finland är outsourcad. Som lönechef kommer du även att arbeta operativt med hela löneprocessen. Tjänsten är stationerad på vårt nya fina kontor i Norrtull/Vasastan och du rapporterar till HR Director.
Du får möjlighet att arbeta i en internationell koncern med stora karriärmöjligheter, såväl i Sverige, Norden och globalt. Hos oss blir du en del av ett kompetent och inbjudande team som delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter. Du kommer att vara delaktig i att driva vår digitaliseringsresa inom lön och möjliggöra att vi kan jobba mer proaktiv.
Om dig
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning inom tex lön, HR eller ekonomi. Du har flera års erfarenhet av hela löneprocessen och har även varit med om systemimplementation samt tidigare drivit digitaliserings- och förbättringsprojekt. Erfarenhet av HR plus 8 är starkt meriterande samt erfarenhet av komplexa löneuppsättningar och flera kollektivavtal.
För att trivas i rollen tror vi att du har goda ledaregenskaper, vilket för oss innebär att du är kommunikativ och coachande, är en förebild och vågar ta beslut, har förmågan att leda och strukturera arbetet samt följer våra interna rutiner och processer. Du har ett kundfokus och vill förbättra chefer och anställdas vardag så att de kan spendera än mer tid på slutkunder. Då vi just nu driver flera digitaliserings- och förbättringsprojekt tror vi att du har både driv och erfarenhet av det sedan tidigare. Du är initiativtagande, resultatorienterad och verkar för nya satsningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du delar våra värderingar: ansvar, sammanhållning, respekt, innovation och kundfokus, samt tillämpar dessa i ditt yrkesutövande.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se där du direkt får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här - https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/
Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Rose på karin.rose@wise.se. Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.
Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!