OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Nordic PM är fastighetskonsulter som erbjuder tjänster inom fastighetsförvaltning, lokaluthyrning, ekonomisk förvaltning och fastighetstransaktioner för fastighetsägare. Våra kärnvärden, som utgör grunden för det sätt vi arbetar på är; Professionalitet, Flexibilitet, Snabbhet och Nytänkande. Som Fastighetskonsulter är en viktig del i vårt arbete att ha ett bra samarbete med våra kunder och deras hyresgäster. Detta uppnår vi genom att ha förståelse för deras verksamhetsbehov, för att utveckla och bibehålla våra goda relationer med dem. Våra motton "Always on Site" och "Vi förvaltar och utvecklar fastigheter som om de vore våra egna" avspeglar i korthet det synsätt och den metodik som präglar hur våra medarbetare tar sig an det dagliga arbetet med fastigheterna.
Nordic PM är inne i en spännande tillväxtfas och söker därför en teknisk förvaltare med ett brinnande intresse för teknik, service och utveckling.
I denna roll får du självständigt driva ett uppdrag och ta ansvar för såväl det strategiska som det operativa tekniska arbetet samt arbetsleda driftkollegor i det dagliga arbetet ute i fastigheterna.
I våra olika uppdrag ställs överlag höga krav på rapportering, vilket gör att du behöver arbeta strukturerat och proaktivt med en hög servicekänsla.
Arbetsuppgifter
Som teknisk förvaltare på Nordic PM ansvarar du för att;
Energieffektivisera och följa upp mediaförbrukning. Framtagande av åtgärdsplaner och kostnadsuppskattningar gällande energioptimering.
Tillse att fastigheterna uppfyller myndighetskrav.
Kvalitetssäkra och upphandla serviceavtal.
Planera tillsyn, skötsel, felavhjälpande och planerat underhåll samt SBA-arbetet.
Planera underhåll, budgetering och följa upp drift- och underhållskostnader.
Arbetsleda och utveckla tilldelad driftspersonal.
Rapportera till uppdragsgivare och förvaltningsorganisationen.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig med;
Relevant utbildning inom bygg och installationsteknik
Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet, meriterande om du har arbetat i en konsultroll.
Erfarenhet av drift- och underhållsekonomi.
Viss förståelse för fastighetsekonomi.
Goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel.
God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska
B-körkort.
Dina personliga egenskaper
Det är viktigt att du är bekväm med att initiera och driva igenom projekt inom ditt ansvarsområde. Som person är du lyhörd, nyfiken, initiativtagande, hög servicekänsla och ett stort driv. Du är lösningsorienterad och har en god förmåga att bygga goda relationer både internt och externt. Du trivs i en snabbt föränderlig miljö, är engagerad, resultatorienterad och vill ständigt lära dig mer.
Du bör ha en god förmåga att arbeta självständigt och tar stort ansvar för ditt arbete. Som person är du positiv, kommunikativ, har mycket bra samarbetsförmåga och vana vid att ha direktkontakt med beställare. Du kommer att ha många projekt löpande samtidigt vilket kräver ett effektivt och strukturerat arbetssätt.
Eftersom vi är konsulter så kan arbetsuppgifterna och uppdragen komma att variera över tid.
Meriterande kompetens
Erfarenhet av praktiskt driftarbete
Erfarenhet av att leda personal
Vad erbjuder vi?
En spännande och varierande roll i ett växande företag med stor möjlighet till egna initiativ och att påverka fastigheternas tekniska standard.
Tjänsten är på heltid och placering är på vårt kontor i Helsingborg. Resor i tjänsten förekommer.
Ansökan:
Sista ansökningsdag 2020-02-29. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att höra av dig!
Skicka din ansökan med CV och personligt brev till jobb@nordicpm.se. Skriv ”Teknisk förvaltare Helsingborg” i ämnesråden.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Mathilda Reinius, Personalansvarig, 070-22 59 508.