Nordic Procurement Koordinator/Buyer

Arbetsbeskrivning

Har du passion för Inköp i ett internationellt bolag? Då är rollen som Nordic Procurement Coordinator/Buyer något för dig!

Om tjänsten

Som Nordic Procurement Koordinator/Buyer har du ett övergripande ansvar att stötta Inköpsavdelningen att nå uppsatta mål. Att se till att Selecta har bästa förutsättningar för ett relevant och attraktivt sortiment inom sina Grab & Go-koncept. Din insats möjliggör framgång för hela förtaget att nå och överträffa uppsatta affärsmål.

Dina ansvarsområden inkluderar:

- Ett övergripande ansvar för att stötta inköpsavdelningen där behovet finns.

- Sköta artikelvård och ständigt hålla relevanta funktioner informerade om förändringar i sortimentet.

- Koordinera datainsamling för de nordiska marknaderna och sammanställa rapportering.

- Stötta kategoriansvariga med underlag inför kategoriprojekt, förhandlingar och sortimentsförändringar.

- Har en tät dialog med leverantörer.

- Operativt koordinera kampanjer och aktiviteter. Allt från att underhålla artiklar till att säkerställa att kampanjmaterial levereras i tid.

- Säkerställa att produkter är relevanta, attraktiva, konkurrenskraftiga och tillgängliga vid rätt tidpunkt och i rätt kvantiteter.

- Bygga starka relationer med både externa leverantörer och interna intressenter.

- Delta i produktutveckling och sortimentsoptimering för att stödja kundavtal och vinna viktiga affärer.

- Ansvara för artikelvård och underhålla sortimentsstruktur.

- Underhålla produktsortiment och uppdatering av planogram.

Din profil:

- Högskoleutbildning inom inköp eller ekonomi. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av liknande tjänster.

- Erfarenhet av inköp och kategoriarbete i medelstora till stora företag.

- God kunskap om livsmedel-, snacks- och kalldryckesindustrin. Erfarenhet av Indirekta inköp är ett plus.

- Erfarenhet av affärer från Business to Business samt Business to Consumer.

- Erfarenhet av detaljhandel och leverantörssamarbeten.

- Mycket god kunskap inom Officepaketet.

- Erfarenhet av att hålla ihop processer med projektledaregenskaper.

- Flytande engelska.

Personliga egenskaper

- Utmärkta kommunikationsfärdigheter inklusive förmåga att visuellt kunna presentera information och handlingsplaner internt och externt.

- Starkt kommersiellt driv och ett logiskt tänkesätt.

- Affärsinriktad och passionerad.

- Kreativ och nyfiken.

- Positiv och entreprenöriell inställning som får saker gjorda.

- Utmärkt på att etablera och utveckla relationer.

- Systematisk och noggrann.

Varför Selecta?

Selecta erbjuder dig chansen att leda och påverka utvecklingen av våra produktutbud och koncept. Hos oss blir du en del av ett engagerat och innovativt team som strävar efter framgång. Din passion och kompetens får utrymme att blomstra i en dynamisk och ständigt föränderlig arbetsmiljö.

Förutom detta erbjuder Selecta även:

- 30 dagars semester per år.

- Friskvårdsbidrag

- Tillgång till Benify portalen med ett stort utbud av personalförmåner

- Stort utbud av kaffe samt rabatterad mat från våra foodtech lösningar

- Trevlig arbetsplats i fina ljusa lokaler i Solna strand.

Intresserad?

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Henrik Nilsson henrik.nilsson2@selecta.com Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urvalet kommer ske löpande, dock senast 23-09-24

Sök till Selecta idag och ta steget mot en spännande framtid som Nordic Procurement & Category Manager!

Om företaget

Selecta är ett av Europas ledande företag för innovativa mat-, snacks-, kaffe- och dryckeslösningar, både på kontoret och On the go. Med ett brett utbud av kända varumärken i världsklass erbjuder vi något för alla. Vårt primära syfte är att sprida glädje och förhöja dagen för alla de vi når med våra produkter och tjänster. För det är runt kaffemaskinen det händer. Det är där gemenskap och det sociala kittet kollegor emellan sker. Selecta finns i 16 länder i Europa, med huvudkontor i Schweiz. Här i Sverige finns vi på 32 orter och har över 400 medarbetare. Här kan du läsa mer om oss www.selecta.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Annmarie Åberg
0709-85 88 09
Fredrik Janebjer
0709858062
Joakim Davis
0709858546

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Selecta Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2023
  • Ansök senast: 24 september 2023

Besöksadress

Ostmästargränd 5, Årsta
None

Postadress

Ostmästargränd 5
Årsta, 12040

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024