OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en Procurement Specialist. Vår kund växer och söker nu en specialist till sitt nordiska team. Du kommer att sitta i fina lokaler på kundens huvudkontor i Kista och tillhöra försäljnings- och marknadsorganisationen som även har kontor i Köpenhamn, Oslo och Helsingfors.
Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt. Uppdraget är på heltid och sträcker sig två år framåt.
Om tjänsten
I rollens om Procurement Specialistkommer du att arbeta på nordisk nivå med fokus på att stötta interna aktörer med upphandlingar inom inköp av indirekt material och tjänster.
Vidare kommer dina arbetsuppgifter att vara:
- Arbeta med anbud och stödja interna aktörer med upphandlingsprocesser inom indirekta kategorier FM, HR, Resor, IT, Professionella tjänster
- Analysera kategorier och föreslå sätt att förbättra köpprocessen
- Arbeta strategiskt och se till att rätt mix av leverantörer kommer att användas i kundens e-sourcing system
- Förhandlingar, förvaltning och förnyelse av kontrakt
- Utbilda anställda att följa interna processer
- Säkerställa att upphandlingar sker i enlighet med företagets policy
- Back-up och support för upphandlingar i e-sourcing system
Lämplig bakgrund
- 3-5 års erfarenhet av upphandling, både på operativ och strategisk nivå
- Mycket bra kunskap om ERP, Power Point och Excel
- Relevant utbildning, helst från Inköp, finans eller liknande
- Flytande i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Det är meriterande om du har:
- Arbetat i en internationell miljö
- Erfarenhet av projektledning
Som person är du driven, strukturerad och bra på att skapa relationer, såväl internt som externt. Du kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och fatta beslut utifrån affärsbehoven. För att trivas måste du vara en person som uppskattar tempo och förändring.
Företaget är dynamiskt och verkar inom en snabb och rörlig industri, med andra ord finns det många möjligheter att växa och utvecklas. Vår kund erbjuder dig ett spännande jobb i en internationell och dynamisk organisation där det är kort ledtid mellan idé och handling.
Denna roll kräver vissa resor i Norden.
Övrig information
Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Du söker tjänsten via www.sjr.se (http://www.sjr.se/).
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas
innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2019-02-22
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88