Nordic Retail Aps söker KAM!

Nordic Retail Aps söker KAM!

Arbetsbeskrivning

Här finns bara möjligheter!

Nordic Retail Aps söker efter sitt nästa tillskott, en självständig KAM som vill förädla organisationen och växa på den svenska marknaden. Vi kan locka med starka och kända varumärken på den internationella marknaden.  
I rollen ansvarar du för nyckelkunderna samtidigt som du skapar nya utrymmen för tillväxtmöjligheter. Rollen beskrivs väl av mottot;   ”frihet under ansvar”  där du står för planeringen av ditt eget arbete.    

Utmaningen i denna roll ligger i att skapa en större marknadsandel i Sverige och såklart- skapa nya nyckelkonton!
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I huvudsak består arbetsuppgifterna av att verka för alla svenska kunder samt addera nya kunder innefattande det rikstäckande området:   Sverige.
 
Andra uppgifter som ligger nära rollen som KAM är:
- Uppsökande av nya kunder och presentationer
- Utöka organisationen i form av vinnande order
- Öka kundnöjdhet hos befintliga kunder
- Delge kunder nyheter och utvecklingsplaner
- Anbudsförfaranden, Utarbetande av ramavtal, framtagande av offerter
- Budgetansvar för den svenska direktförsäljningen
- Kunskaper inom Microsoft Office och Business Central
 
I din roll som KAM rapporterar du till VD.
Då din arbetsplats är rikstäckande över Sverige kommer arbetet till stor del innebära att du befinner dig på resande fot.
 
Kvalifikationer
För rollen krävs tidigare erfarenheter inom försäljning och KAM. Du kan ha arbetat med uppsökande försäljning, kundbearbetning och har ett etablerat nätverk med dig i bagaget. Teknisk kunskap kommer att krävas, huruvida den är förvärvad genom praktiskt arbete eller utbildning är inte avgörande. Vi letar efter någon som uttrycker sig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Önskvärt är också förståelse för det danska språket, men inget krav.
 
Önskvärda kunskaper/erfarenheter:
- Försäljning av tekniska lösningar
- KAM försäljning
- På egen hand ansvarat för det egna arbetet och struktur
- Ledning och samordning av flera kundprojekt
- Förståelse för IP-nätverk
- Teknisk förståelse
 
En erfarenhet som kommer att skapa goda förutsättningar är om du tidigare arbetat med försäljning av kostnadsvaror till detaljhandeln!
 
Om dig
Du är av självständig karaktär och ser mötet med nya människor som stimulerande. Du arbetar proaktivt och gentemot resultat med ditt team.  
Vidare har du en djup förståelse för nyckelrelationer och dess oerhörda vikt inom försäljning och skapandet av affärsmässiga relationer. I din roll är du trygg och stabil, detta präglar även ditt arbetssätt och hur människor uppfattar dig.
Du har en affärsförståelse och drivs av att utveckla kundrelationer och generera affärer och resultat.
 
Vi erbjuder  
En stor möjlighet att utveckla och stärka organisationen på den svenska marknaden.
Du blir en viktig pelare för såväl, kunder, anställda och leverantörer.
Inom vår organisation ger vi alla chansen att höras och goda möjligheter till att uppnå höga resultat.
Rollen som KAM på Nordic Retail Aps innebär bara möjligheter när du växer med och i organisationen!
 
Om oss  
Vårt uppdrag är att öka intäkterna genom att frigöra resurser, skapa ytterligare försäljning och minska förlusterna. Det äger rum genom ett effektivt produktskydd, kameraövervakning, könumreringssystem och presentation av varorna på hyllorna
Besök gärna hemsidan:   www.nordic-retail.com
 
I denna rekrytering har Nordic Retail Aps valt att samarbeta med Flodin.  

Flodin Rekrytering & Bemanning  är ett erfaret rekryterings- och bemanningsföretag. Vi jobbar lokalt för att nå den bästa matchningen när företag har ett rekryteringsbehov. Vår flexibilitet och framåtanda leder oss starkt mot vårt mål, som är att bli det självklara valet för företag som behöver personalförstärkning – och för dig som vill gå vidare i din karriär. Läs mer på   www.flodinab.se
 
För mer information om denna tjänst kontakta Magnus Lorentsson 0733 25 52 38.
 
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökan via mail.
 
Annonsen tillåter att du som kandidat kan ladda upp en film där du presenterar vem du är. Filmen får max vara 2 min lång och som mest vara 20 MB stor.
 
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Flodin
073-3255233
Camilla Flodin

Anders Källberg

Besim Peci
0723159185
Lars Nilsson
073-3255233
Flodin
073-3255233
Michael Holmberg

Anders Källberg/Michael Holmberg

Magnus Lorentsson
0733 25 52 38
Michael Holmberg
0733 29 94 22

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flodin Holding i Jönköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 29 november 2021
  • Ansök senast: 9 januari 2022

Besöksadress

Österängsvägen 2 A 55463 Jönköping
None

Postadress

Österängsvägen 2 A
Jönköping, 55463

Liknande jobb


Business Manager Project

Business Manager Project

20 november 2024

19 november 2024