OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WorkShop - The consumer experience agency är Nordens största och ledande retailbyrå och jobbar med några av världens största varumärken. Vi kombinerar strategiska, kreativa och taktiska tjänster för att kunna skapa innovativa kundupplevelser både online och offline. Var med och skapa unika och engagerande pop up koncept åt olika varumärken, bli en av marknadens bästa brand ambassadors, utveckla och driv butikskoncept eller bli expert på sociala medier. WorkShop är med hela vägen från idéstadiet till genomförandet. Vår kultur präglas av en stark gemenskap där alla har möjligheten att få sin röst hörd.
Samsung fortsätter att växa och söker en Retail Marketing Officer för att leda nordiska projekt inom produktgruppen IM (Mobiltelefoner och tablets). Du kommer att ha en viktig roll inom framtagande och implementering av olika retailinstallationer, säkerställa att nordiska guidelines uppdateras och praktiseras på lokala marknader samt vara ett stöd i samband med start av retailprojekt i hela Norden. Du kommer också att ha en aktiv roll till exempel vid installationer av Shop-in-shop, Playtables, butiksdiplayer av olika slag och säkerställer att överenskommen tidsplan hålls. Du kommer att vara ansvarig för hur produktlanseringar tas ut i butiksmiljöer.
Du ansvarar för budgetplanering, uppföljning samt också säkerställer när kontrakt ska upprättas. Du har ett nära och gott samarbete med kollegor inom Samsung, kunder, olika leverantörer och retailbyråer. Du kommer med hjälp av data att arbeta proaktivt för att identifiera och prioritera förbättringsområden för Samsungs detaljhandel inom Norden som exempelvis kvalitet, design och underhåll av material för både permanenta butiksinstallationer samt tillfälliga kampanjer. Du kommer att vara med och utveckla nordiska detaljhandelsstrategier.
För att lyckas i rollen så har du:
- Examen med huvudinriktning marknadsföring eller motsvarande
- Minst 2-3 års erfarenhet av att arbeta på ett större företag med projekt inom retail/detaljhandel, gärna inom hemelektronikbranschen
- Erfarenhet från olika butiksmiljöer och en god förståelse för detaljhandel samt konsumenternas olika köpbeteende
- Möjlighet att hantera många projekt samtidigt
- Mycket goda kunskaper inom t ex MS - Office (speciellt Excel och Power Point)
- Goda språkkunskaper; flytande svenska och utmärkt engelska (koncernspråk)
I rollen är det viktigt att du är strukturerad med förmåga att kunna prioritera och arbeta med korta deadlines. Du är en relationsbyggare och en strategisk tänkare med förståelse för detaljanalys och hur man implementerar dem. För att trivas med oss måste du vara en person som uppskattar tempo, utveckling och tar egna initiativ. Vi letar efter en doer med en positiv och vinnande attityd!
Anställning: Heltidsvikariat t.o.m. 31 augusti 2022
Start: Så snart som möjligt eller efter överenskommelse
Arbetsplats: Samsungs kontor i Kista
Vi ser framemot din ansökan snarast, intervjuerna genomföras löpande. Sista dag att söka tjänsten är söndagen den 14 november via annonsen. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via email. Vi hanterar din ansökan enligt GDPR.
Lär dig mer om vårt företag på work-shop.com (https://www.work-shop.com/) och följ oss gärna på Facebook (https://www.facebook.com/workshoptheconsumerexperienceagency), LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/724670/admin/) and Instagram (https://www.instagram.com/workshopretail/)!