OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i rollen som Nordic schedule administrator på en modern nischbank som just nu är inne i en transformationsresa? Resurs är årets Karriärföretag och vi vill nu att du blir en del av vår resa. Läs mer här nedan!
Få koll på rollen
Som Nordic schedule administrator ansvarar du för att;
• ”dagen” övervakas i form av schedule adherence samt uppdatering av frånvaro
• ha en löpande kontakt med verksamheten där det krävs schemaändringar
• hjälpa ledarna om det behövs
• aktivt arbeta med bemanningen och hur det kommer påverka servicemålen
Det innebär analysering och förståelse av prognoser baserat på de förutsättningar och förändringar som kommer påverka volymer såsom samtal, mail och chatt.
Arbetet är utåtriktat och innebär en daglig och tät kommunikation med Customer Service Managers och Teamleads, samt ett gott samarbete med många olika kontaktytor inom och utom Resurs Bank varför det krävs en god kommunikationsförmåga.
Ansvarsområden;
• Arbeta med schedule adherence (följsamhet) så att målen uppnås samt kommunicera avvikelser
• Utvärdera Workforce Management (WFM) processerna löpande, identifiera optimeringsmöjligheter och testa nya metoder
• Ansvara för att andra delar av verksamheten förser WFM med grundläggande och avgörande input som driver kontaktvolymer, t ex utskick, kampanjer mm
• Förmedla och synliggöra prestationer och utfall
• Leverera historisk data av nyckeltal tex AHT, volymer, samtalsmönster kontra prognosen och förstå hur historiken påverkar kommande perioder, samt analysera varför en dag blev som den blev och kunna ge konkreta förslag på hur vi kan hantera dagen/perioden bättre operativt ur ett WFM perspektiv
• Hantera produktiva timmar för att uppnå servicemålen
• Täcka upp med resurser vid behov
• Rapportera oregelbundenheter till närmsta Teamlead
• Kunna vara med och tillföra genomtänkt underlag för eventuella processförändringar
På ett personligt plan
Förmodligen har du 1-5 års erfarenhet av kundtjänst samt god kännedom av vad som driver en kundtjänstmiljö och prioriteringsordning av arbete. Du är analytisk, lösningsorienterad och pragmatisk och är nyfiken på att lära dig löpande att räkna ut bemanningsbehovet baserat på en servicenivå och historiska data och förstå samband med vad som driver volymer.
Du ska dessutom kunna lära upp nya WFM kollegor samt stötta ledarna i Norden och ha erfarenhet av att skapa och presentera visuellt material online och live. Du har en förmåga att kunna eskalera och kommunicera problem eller ställa frågor till ledare och andra avdelningar och du behärskar engelska i tal och skrift.
Mer än bara ett jobb
Resurs anda handlar om transformation, vår kultur och människorna i vårt samhälle. Det handlar om hur vi definierar oss själva, hur vi möter världen och hanterar vår verksamhet. Vi är här för att göra skillnad i människors liv och för att hjälpa dem att få saker att hända. Det ska inte vara svårt att ha att göra med en bank – vi vill ge känslan av frihet och möjligheter. Var med på vår resa och arbeta i en miljö där vi är öppna för distansarbete, främjar work-life balance och där du skapar dina möjligheter själv. Vi är här för att få bra saker att hända, vill du vara med?
Bra att veta:
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Anställningsgrad: Heltid
Arbetstider: Kontorstider
Plats: Aktivitetsbaserade kontor i fräscha lokaler i Helsingborg, fri parkering och kollektivtrafik som stannar precis utanför kontoret.
Ansök idag!
Vänta inte med att skicka in din ansökan, urval och intervjuer sker nämligen löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Vi ser fram emot att höra från dig.
För att ansöka klickar du på nedan länk. Det är smidigt och enkelt!
Kommer du förbi urvalsfrågorna får du två kortare test skickat till dig som hjälper oss att matcha dig med oss. Följande är mycket viktigt att du tänker på när du gör testerna:
• Genomför samtliga!
• Sitt i lugn och ro och var fokuserad
• Testerna tar ca 15 minuter
#RB
Resurs är en nordisk nischbank med ledande betal- och finansieringslösningar för handeln och dess kunder. Vi hjälper företag och privatpersoner att låna, spara och betala. Med över 40 års erfarenhet av handel, gör vi det snabbt, enkelt och tryggt att handla, både online och i butik. Vi sätter kundupplevelsen i fokus och arbetar för att få det roliga att hända och det svåra att kännas enklare. Idag har vi en kundbas på drygt 6 miljoner privatkunder och 615 anställda i Norden.
Kontaktpersoner på detta företaget
PernillaKlein, Marknadsutvecklare
PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044