OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dufry är världens ledande travel retail-operatör med verksamhet i 65 länder. Dufry har fler än 31 000 medarbetare runt om i världen och driver omkring 2200 butiker på flygplatser och kryssningsfartyg etc. I Norden är vi verksamma på flygplatser i Sverige och Finland där de största butikerna finns på Stockholm - Arlanda, Helsingfors – Vanda, Göteborg - Landvetter samt Malmö - Sturup. Försäljningen består till största delen av parfym & kosmetik, godis, vin & sprit, tobak samt accessoarer.
Vill du arbeta med varuförsörjning av världsledande varumärken i en miljö som präglas av förändring, liv och rörelse? Då är det dig vi söker! Denna tjänst ger dig möjligheter att utvecklas inom supply chain och retail.
OM TJÄNSTEN
Som Nordic Supply Chain Planning & Purchasing specialist hos oss ansvarar du för beställning av varor från leverantörerna till lokala lager med målsättning att kunna möta behovet av varor som efterfrågas i butik.
I detta ingår i huvudsak att analysera och beräkna inköpsorderförslag, analysera lagernivåer, analysera orderprognoser samt underhålla prognos och beställningsparametrar.
Du kommer även att;
Skapa inköpsordrar
Följa upp och bevaka leveranser
Analysera och följa upp KPI’er
Upprätthålla relationer och samarbete med leverantörer
VEM ÄR DU?
Vi ser att du har ett par års erfarenhet från liknande tjänster inom supply chain eller är nyutexaminerad civilingenjör och taggad på en framtid inom supply chain. Du har lätt för att utrycka dig väl i både tal och skrift på engelska och svenska. Talar du även finska är detta starkt meriterande. För tjänsten krävs mycket goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet SAP.
Som person har du en ”can do” attityd och trivs i ett högt tempo. Samtidigt är du prestigelös och kan hjälpa till där det behövs. Du gillar att ha ett brett kontaktnät och tvekar inte att ta kontakt med nya människor.
Vidare tror vi att du är analytisk med sinne för detaljer samt har ett strukturerat förhållningssätt och en god organisatorisk förmåga. Du är lösningsfokuserad och ser möjligheter istället för problem. Du är ansvarstagande, agerar professionellt och har hög integritet.
MER OM ROLLEN
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Du är placerad på Arlanda. Du ingår i ett team av planning- & purchasing specialists och rapporterar till vår Nordic Supply Chain and Logistic Manager, Jakob Slöjdare, som är placerad på Arlanda.
ANSÖKAN
Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag, dock senast den 20 juni. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Din ansökan ska innehålla personligt brev samt CV. Klicka på ”ansök nu” för att söka tjänsten. Observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökan via mail.
Välkommen med din ansökan!