OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BIC Nordic AB är ett helägt dotterbolag till det internationella franska börsnoterade bolaget Societe BIC. Koncernen är världsomfattande med nästan 15.000 medarbetare i 65 länder. I Norden är BIC sedan 1959, det nordiska huvudkontoret ligger i Göteborg. BIC-koncernen tillverkar och omsätter produkter inom tre huvudområden, skrivmateriel, tändare och rakhyvlar. Verksamheten omfattar kända varumärken såsom BIC, Tipp-Ex, Bic Kids och UHU. Läs mer på https://se.bicworld.com/ eller www.bicworld.com
ARBETSBESKRIVNING
Som Nordic Trade Marketing Manager har du ett nordiskt marknadsansvar för kategorin rakhyvlar. Du har ett tydligt fokus på att skapa en ökad varumärkeskännedom och du ansvarar för att planera och implementera olika marknadsprojekt som ligger i linje med kategori, produkt och sortimentsstrategin. Vidare har du ett mycket nära samarbete med den globala marknadsorganisationen. Placering är på kontoret i Göteborg och du rapporterar till Nordic Marketing Manager. Tjänsten är ett vikariat på ca 12 månader med start under mars/april.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Marknadsföra och driva utvecklingen av produktgruppen rakhyvlar på den nordiska marknaden
• Implementera de årliga marknadsplanerna
• Planera, genomföra och lansera mediakampanjer
• Ansvar för att lansera nyheter och produktförändringar
• Skapa och genomföra butikskampanjer
• Ansvara för kategorins marknadsbudget, sätta mål samt utvärdera effekten av de marknads- och lanseringseffekter som genomförs
• Tillsammans med säljorganisationen utarbeta och utveckla kundplaner
• Initiera, driva och implementera kategoriprojekt
• Samarbeta med interna och externa stakeholders i Norden och på global nivå
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en väl dokumenterad erfarenhet av marknadsföring inom FMCG. Du har en relevant eftergymnasial utbildning inom marknad med ett stort intresse av produkt och kategoriutveckling. Du har dokumenterad erfarenhet av projektledning och brinner för kommunikation och varumärkesuppbyggnad. Du har förmågan att analysera och kommunicera rätt budskap för att skapa säljande innehåll.
Som person är du självgående med massa driv som gillar att skapa långsiktiga samarbeten och relationer och trivs med att vara en del i ett team. Du är resultatfokuserad och har en förmåga att se helheten och förstå affären och vad som behöver göras - prioritera och få det gjort. Du gillar utmaningar och tar dig an dem på ett kreativt och lösningsorienterat sätt. Du har lätt för att pendla mellan strategiska och taktiska arbetsuppgifter och gillar mixen. Du har mycket goda språkkunskaper i engelska och svenska och vi ser gärna att du har erfarenhet av en internationell organisation.
ÖVRIGT
Tjänsten är ett vikariat på ca 12 månader med start i mars/april 2021 och du blir anställd hos BIC.
ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsbolaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@yourtalent.se
Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!