OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Viaplay Group underhåller vi miljontals människor varje dag genom våra streamingtjänster, radionätverk, TV-kanaler och produktionsstudior. Vi tror på kraften i innehåll, inte bara som ett sätt att berätta historier och beröra liv, utan också att expandera världar.
Vi letar efter de bästa människorna som vill följa med oss på vår resa. Just nu söker vi efter en Nordic TV Ad Planner till vårt Stockholmskontor - är du redo för ett spännande karriärbyte? Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig från 1 mars 2024 till 31 januari 2025.
Rollen
Är du bra på att utföra administrativa uppgifter med stor noggrannhet? Som Digital Ad Planner är du en del av det digitala ad operations teamet som arbetar med digital reklam i AVOD-kanaler i Norden. Du är ansvarig för våra kunders kampanjer efter att affären är gjord av säljare tills att kampanjen är avslutad, och en uppföljning har skickats.
Några av dina dagliga arbetsuppgifter kommer att omfatta:
- Hantera och koordinera reklamkampanjer i 3 olika system genom hela bokningscykeln.
- Ansvara för implementering av olika typer av kampanjmaterial och tracking med deadlines.
- Säkerställa och följa upp att dina kampanjer får rätt inställningar och förutsättningar för att leverera enligt önskemål.
- Stödja försäljningsavdelningen och kunder med kampanjrelaterad administration och uppföljning.
- Hantera dagliga, veckovisa och månatliga uppgifter relaterade till vår verksamhet.
- Agera spindeln i nätet för att införskaffa nödvändig information som behövs för att lösa problem/hantera kampanjer utanför standard setup
- Kommunicera och upprätthålla goda relationer med våra interna och externa stakeholders i Norden.
Vad vi letar efter
Du har ett administrativt fokus, noggrannhet och ansvar är dina ledord. Efter upplärning kan du problemlösa och ta egna initiativ, men är även en lagspelare som gillar att ha ett nära samspel med dina kollegor i samma roll. Du är lösningsorienterad och en fena på att kommunicera trevligt och tydligt i skrift. Du tar ansvar för dina uppgifter inom teamet samtidigt som du är inkännande och stöttande mot andra och deras områden.
Kvalificerande kunskaper:
- Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet från en administrativ roll. Ad ops erfarenhet eller annan administrativ erfarenhet kan komma att premieras i denna roll.
- Analytisk och strukturerad, bra på att hantera stora mängder data.
- Uppskattar återkommande rutiner och moment på daglig basis.
- Du är noggrann, välorganiserad och uppskattar alla former av administrativa uppgifter.
- Alltid professionell och trevlig mot kunder så väl som mot kollegor på alla nivåer.
- Uppskattar att arbeta självständigt, samt att samarbeta och ingå i ett team.
- Bra förmåga till att ha många bollar i luften samtidigt men också kunna prioritera för att hålla deadlines.
- Utmärkt svenska och engelska i tal och skrift.
- God datorvana (PC) och kunskaper i Microsoft Office - särskilt Outlook och Excel.
- Betyg från senast utförda utbildning (oavsett nivå) kommer att efterfrågas i processen.
Vad erbjuder vi?
- 30 dagar av betald semester varje år, flexibla arbetsmöjligheter samt extra kompensation på föräldrapenningen.
- Vi har en attraktiv pensions- och försäkringsplan samt friskvårdsbidrag.
- En internationell och diversifierad grupp av kollegor att connecta med.
- Underhållning är vad vi älskar och vad vi gör. Därför får du såklart ett gratis Viaplay-abonnemang för att hålla dig uppdaterad med alla serier och filmer.
Blir du nyfiken på vad tjänsten som Ad Planner innebär? Då vill vi träffa dig! Om du tycker att den här tjänsten låter som en roll för dig ansöker du enkelt nedan.
Vill du lära dig mer om vilka vi är och vad vi gör? Kolla in vår karriärsida (https://careers.viaplaygroup.com/) eller följ oss på Instagram (https://www.instagram.com/lifeatviaplaygroup/)! Vi är bara några klick bort.