OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Resurs Bank är en av Sveriges mest snabbväxande banker. Vi ingår i en företagsgrupp där alla verksamheter har som huvudinriktning att serva detaljhandeln och dess kunder. För vår del innebär det att vi specialiserar oss på att erbjuda säljstödjande krediter till detaljhandeln, likviditetsskapande lösningar till företag samt attraktiva räntor på sparande. Resurs Bank erbjuder också egna profilerade produkter direkt till konsumentmarknaden. Vi har högt i tak, korta beslutsvägar och en stimulerande affärsdelaktighet samt goda möjligheter till både personlig utveckling och utökat ansvar. Vi är en bank som ligger i framkant gällande nya idéer och koncept samtidigt som vi vill behålla balans och trygghet för våra kunder. Läs gärna mer på http://www.resursbank.se/.
Vem är du?
Du har minst tre års erfarenhet av systemadministration, gärna med erfarenhet från Contact Center. Du är strukturerad, kommunikativ och innovativ. Vi ser gärna att du är pedagogisk och van vid att utbilda personal i aktuella system. Att du är flexibel och gillar att arbeta i ett tillväxtorienterat företag med högt tempo och snabba beslut är en självklarhet!
Vad har du gjort innan?
Du har utbildning på högskolenivå, gärna inom systemvetenskap alt. programmering. Vi ser gärna att du har arbetat med Contact Center system såsom Telia CallGuide samt bemannings- och schemaläggningssystem.
Vad kommer du att arbeta med?
Du kommer att vara en del av en Workforce Management avdelning som arbetar inom området på samtliga kontor i norden. Du kommer ansvara för administration av funktionens system tillsammans med kollega. Detta innebär:
•
Löpande systemförvaltning av infrastrukturen inom WFM systemen
•
Kontaktperson mot IT rörande uppgraderingar eller liknande arbete
•
Utvärdera och rekommendera vilka systemkonfigurationer som är bäst
•
Intern support gällande systemen
•
Utbildningar i systemen
•
Operativ kontakt mot leverantörer
•
Kontinuerlig översyn av processer och arbetssätt
Tjänsten gäller heltidsanställning med placering på vårt huvudkontor i Helsingborg. Resor till våra nordiska kontor förekommer regelbundet. Tillträde snarast. Sista ansökningsdag är 2016-12-05. Intervjuer och urval sker löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Vid frågor angående tjänsten kontakta Dan Hedgate, Nordic Workforce Manager, 0707395110.
The Resurs Group, which operates through its subsidiaries Resurs Bank and Solid Försäkringar, is the leader in retail finance in the Nordic region, offering payment solutions, consumer loans and niche insurance products. Since its start in 1977, Resurs has established collaborations with over 1,200 retail partners with approximately 35,000 stores and built a customer base of approximately 5 million private customers in the Nordics. Resurs Bank has had a bank charter since 2001 and is under the supervision of the Swedish Financial Supervisory Authority. The Resurs Group, with operations in Sweden, Denmark, Norway and Finland had around 700 employees and a loan portfolio of more than SEK 19 billion at the end of the first quarter of 2016. Resurs has been listed on Nasdaq Stockholm since the 29 of April 2016.
Kontaktpersoner på detta företaget
PernillaKlein, Marknadsutvecklare
PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044