Nordisk Account Manager

Nordisk Account Manager

Arbetsbeskrivning

MSX International Ltd

MSX International investerar för fortsatt kraftig tillväxt och söker en Nordisk Account Manager! Detta är jobbet för dig som tycker om att jobba med relationsskapande lösningsförsäljning av erbjudanden som ger mätbara förbättringar för kunden. Som medlem i ledningsgruppen kommer du även att spela en viktig roll i ett dynamiskt, kunnigt och dedikerat team för att utveckla affärer och organisation.


Dina arbetsuppgifter:

I tjänsten ansvarar du för några av kunderna, dvs. de större biltillverkarna, deras säljbolag eller importörer. Du tar hand om kundprocessen; att utifrån en god kunskap om kunden och en nära relation ta fram och presentera en affärslösning som möter kundens behov, sälja in uppdrag och fortsatt följa kunddialogen genom uppstart och genomförande. Effekten av dina insatser blir ökad försäljning, kundnöjdhet och lönsamhet för biltillverkaren. Exempel på kunderbjudanden är outsourcingkoncept för bl.a. digital retail, on-line sales, olika former av utrullningsprojekt, teknisk support, garantihantering, kundservice, företags- och grossistförsäljning och återförsäljarutveckling. Du samarbetar inom MSX för utveckling av samarbetet med kundernas globala eller europiska organisationer. Du har i rollen resultatansvar för din projektportfölj i Norden.

Omfattning och arbetsplats:

Tjänsten rapporterar till MSX Nordics VD och är placerad på nordiska huvudkontoret som ligger i Göteborg (Gamlestaden). Flexibilitet med visst arbete hemifrån erbjuds. Kunderna finns främst i de nordiska huvudstäderna och resande till våra kunder förekommer. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse.

Är du den vi söker?

Vi söker dig med erfarenhet av komplex tjänste- eller lösningsförsäljning, gärna inom eftermarknad eller återförsäljarutveckling. Du har en god förståelse för bilbranschen och/eller affärslogiken hos företag som likt biltillverkare producerar en utrustning där en produkt utvecklas, distribueras ut i marknaden och sedan underhålls i servicemarknaden under hela livscykeln. Att uppnå säljmål motiverar dig och du har ett starkt affärsmannaskap byggt på långsiktiga kundrelationer. Din kommunikativa förmåga i kombination med målmedvetenhet och ekonomisk förståelse hjälper dig att driva affärer i hamn. Du bidrar med positivt samarbete i organisationens utveckling samtidigt som du gillar att arbeta självständigt. Du får energi av att arbeta i en internationell miljö med många kontaktytor som förändras i takt med omvärlden. Självklart har du mycket goda kunskaper i svenska och i engelska.

Vi erbjuder:

Som medarbetare på MSX arbetar du i en dynamisk miljö med hög tillväxt och ett svårslaget kunderbjudande. För oss är detta en nyckelposition där du kommer ha en viktig roll i ett expansivt företag med stora möjligheter att utvecklas och påverka. MSX har kollektivavtal och personalförmåner.

Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande.

Kontaktperson:

Vivien Hantosi – Talent Attraction Specialist, Norden
Email : VHantosi@msxi.com
 #LI-VH2

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MSX International Ltd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Besöksadress

Drakegatan 7
None

Postadress

Drakegatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


14 november 2024