OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inhouse AB
Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.
Om kunden / About the Client
Vi söker en för kunds räkning en HR Business Partner till deras nordiska HR-team. HR-teamet arbetar verksamhetsnära och proaktivt med hög kvalitet och effektivitet. HR stöttar chefer och anställda med rådgivning, coachning och utveckling av affärsrelaterade områden, processer och verktyg för att bolaget ska nå sina affärsmål. Teamet består av Nordic Head of HR samt två Nordic HR Business Partners, där alla arbetar på nordisk nivå i ett nära samarbete inom teamet.
Arbetsbeskrivning / Work Description
Din roll innefattar varierande arbetsuppgifter med en blandning av intern konsultation till chefer och anställda, processansvar samt administration. Du kommer att ha ett helhetsansvar för Compensation & Benefits på nordisk nivå, där alla frågor kring löner, bonus och förmåner täcks in. Du kommer också ha ett övergripande landsansvar för Norge, då med fokus på Performance Management, personalplanering, rehabilitering/svåra samtal etc. I rollen ingår även att tillsammans med övriga i teamet driva HR-projekt. Du besöker löpande kontoret i Norge (Oslo) och har även vissa resor till övriga nordiska länder vid behov.
Din profil / Your profile
Du har ett konsultativt arbetssätt och arbetar målinriktat med hög affärsförståelse. Som person har du ett högt eget driv, är lyhörd, prestigelös, noggrann och har stor integritet. För att lyckas i rollen krävs kraft, en förmåga att utmana och energi att arbeta med arbetsuppgifter som både är strategiska och operativa såväl som administrativa.
Vidare är du analytisk och initiativrik, social och har en god samarbetsförmåga. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
Vi söker dig som är utbildad personalvetare eller ekonom. Du har erfarenhet från brett HR-arbete och specifikt gedigen erfarenhet av Compensation & Benefits, helst från nordiskt eller internationell miljö. Erfarenhet från finansbranschen eller annan akademisk arbetsmiljö är meriterande.
Övrigt / Other
Tjänsten är tillfällig under 12 månader, (eventuellt med möjlighet till förlängning) med start så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin
Maria Bergholtz
Anders Stenbeck
Ellinor Danielsson
Katharina Hjorth
Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin
Katharina Andersson
Katharina Andersson
0704315013