OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Nordisk HR-Manager hos oss kommer du jobba brett inom HR med allt från det övergripande ansvaret för alla HR-processer till administrativa uppgifter. Du stödjer organisationen inom hela personalområdet, du är en nyckelfunktion och har ansvaret för att implementera och underhålla HR-strategiska processer i den Nordiska organisationen. Du kommer att se till att samarbetet mellan HR och andra affärsområden är väl fungerande och att chefer och medarbetare i hela organisationen får relevant stöd i personalrelaterade frågor. I din roll som HR-Manager sitter du med i företagets Nordiska ledningsgrupp och rapporterar till VP HR Northen Region och lokalt till VD för Stanley Black & Decker Nordics. I ditt team har du en HRBP som rapporterar till dig.
Arbetsuppgifter
Stor tyngdpunkt ligger på administrativa processer, såsom rapporteringar och uppföljning. Tjänsten innefattar även chefsstöd, arbetsrättsliga frågeställningar och förhandling inom Norden, Talent & Perfomance management, successionsplanering, rekrytering samt att leda det Nordiska arbetsmiljöarbetet. Du kommer även arbeta internationellt i olika projekt där du samarbetar tätt med andra internationella HR-kollegor. Tjänsten ställer krav på att du kan ta stort eget ansvar och du har även möjligheter att vara med och påverka och utveckla funktionen.
Bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR eller motsvarande. Du har arbetat minst 5 år i en bred HR-roll och har tidigare erfarenhet av leda HR-arbete. För att lyckas i tjänsten ser vi att du har erfarenhet av att arbeta med HR i en internationell matrisorganisation och framförallt att du har arbetat med Nordiskt HR-relaterade frågor. Som person är du driven, självgående och prestigelös med en god kommunikativ förmåga att skapa goda relationer och förtroende. Du är en lösningsfokuserad, resultatinriktad och engagerad ledare med en förmåga att få människor med dig.
Då vi arbetar i en global miljö är det viktigt att du uttrycker dig väl i Engelska i både tal och skrift. Eftersom tjänsten innefattar administrativa arbetsuppgifter är det viktigt att du har en god systemförståelse samt att du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel och PowerPoint.
För att trivas i rollen är det viktigt att du tycker om att arbeta i en internationell kontext med många kontaktpunkter och att du är van vid och trivs med att hålla igång flera projekt parallellt. Du behöver också tycka om att arbeta i en snabbföränderlig miljö där du fungerar som stöd och står trygg i din erfarenhet av förändringsprocesser. Därför ser vi gärna att du har erfarenhet från en säljdriven och snabbrörlig organisation. Rollen ställer krav på att du flexibelt kan resa i tjänsten.
Vilka är vi?
Stanley Black & Decker är världens största verktygsföretag, världens näststörsta kommersiella elektroniska säkerhetsföretag och en världsledande leverantör av mekaniska fästsystem med unika och kraftfulla tillväxtplattformar inom olje- och gas- och infrastrukturindustrin. Läs gärna mer på vår hemsida; http://www.stanleyblackanddecker.com/who-we-are/about-us
Vill du veta mer?
Vid frågor eller ansökan till tjänsten kontakta HR-Manager Linda Åqvist, 0730-85 20 88 eller på linda.aqvist@sbdinc.com eller HRBP, Emilia Kristensen, 0703-15 50 95 eller på emilia.kristensen@sbdinc.com.
Under denna process kommer vi arbeta med ett löpande urval, därför ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 14:e juni 2020.
Vi kommer att genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Credit Manager Annika Lindholm
031-686012
Cecilia Wennergren
031-7432006