Nordisk kundservicechef

Nordisk kundservicechef

Arbetsbeskrivning

Nordisk kundservicechef
Skellefteå / Stockholm
Som nordisk kundservicechef hos oss kommer du att vara ansvarig för två kundtjänstcenter, ett i Skellefteå, Byske samt ett team i Danmark, Århus. Direktrapporterande är i dagsläget nio personer. Vi tror att du bor antingen i Skellefteå eller i Stockholm.
Din utmaning
Tillsammans med ditt team kommer du ansvara för att Franke ständigt håller toppklass och att kunden får en maximal kundupplevelse genom kunnigt och trevligt kundbemötande samt hög service. Du kommer rapportera direkt till VD och ingå i vår ledningsgrupp.
Din uppgift som kundservicechef blir att leda ditt team till bäst praxis samt skapa en strategisk agenda som överensstämmer med våra affärsmål och Franke värderingar.
Din profil
Du har erfarenhet av personalansvar samt att leda ett kundserviceteam, gärna på nordisk nivå
Du har ett stort affärssinne, eget driv samt en förmåga att engagera ditt team på ett positivt sätt för att säkerställa starka relationer med både affärspartners och slutkonsumenter
Du är kostnadsmedveten och kan hitta rätt balans mellan de olika tjänsterna
Du är en trygg, stabil och tydlig ledare med fokus på både individen och att utveckla verksamheten
Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, Google Apps, CRM och SAP
Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift, meriterande med erfarenhet av danska

Viktigt är din analytiska och kommunikativa förmåga samt att kunna arbeta under press. Du bör besitta en stark kompetens inom tidshantering, projektledning och delegering. Du känner dig bekväm med att skriva rapporter och att genomföra presentationer, samt har en god förhandlingsförmåga. Du kommer arbeta med att finna samverkan mellan de olika kundtjänsterna, skapa rutiner, arbetssätt och effektivisering.
Rollen som kundservicechef kommer att kräva en del resande och flexibilitet för att hantera ditt team. Detta i kombination med att besöka handelspartners såväl som eftermarknadspartners.
Vi erbjuder
Franke söker dig som vill vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt och framgång. Rollen är viktig för att ta kundservicen till nya och högre nivåer framåt. Du kommer att ha en mycket central roll i en organisation som präglas av korta beslutsvägar och högt till tak. Känner du igen dig i ovanstående och tycker att detta låter som en intressant utmaning är du varmt välkommen med din ansökan.


Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Ulf Hammar. Du når Ulf på tel. 08-51481646.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Franke Futurum AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2023
  • Ansök senast: 16 juli 2023

Postadress

Bäckgatan 3
Byske, 93424

Liknande jobb


22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024

Customer Care Manager To Samsung!

Customer Care Manager To Samsung!

22 november 2024

20 november 2024