Nordisk Kundsupportchef till Cool Company!

Nordisk Kundsupportchef till Cool Company!

Arbetsbeskrivning

Cool Company erbjuder ett smidigt sätt för egenföretagare eller egenanställda att fokusera på sitt jobb, genom att låta Cool Company ta arbetsgivaransvaret! Bolaget är inne i en expansiv fas där du som kundsupportchef spelar en viktig roll. Genom att stötta och leda ditt team skapar ni en kundsupport i toppklass. Här kommer du in på ett bolag vars branta tillväxtresa bara har börjat! Cool Company har siktet inställt på att fortsätta etablera sig internationellt och vidga sina vyer även utanför Nordens gränser. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Som Kundsupportchef och du ansvarar över ett team om 4 kundsupportmedarbetare. Ditt team har en central roll på företaget och är starkt bidragande till bolagets fina recensioner och omdömen från befintliga kunder. Hos Cool Company är teamkänslan stark och ni arbetar tillsammans för att ge Cool Companys kunder den bästa servicen. Du arbetar tillsammans med ditt teamet för att främja en bra arbetsmiljö, tydliga rutiner och hög kundservice.

Vidare ansvarar du för onboarding av nya medarbetare och finnas tillgänglig för att besvara ärenden som kundtjänstmedarbetarna behöver hjälp med. Här kommer du även att samarbeta med både interna och externa parter såsom användare av tjänsterna, techavdelning, marknadsavdelning, försäljningsavdelning samt externa byråer.

Du erbjuds


* En arbetsplats med startupkänsla och högt i tak, där dina idéer och förbättringsförslag välkomnas
* Ett nära samarbete med dina hjälpsamma och engagerade kollegor
* Flexibiliteten att arbeta hemifrån eller på huvudkontoret, beroende på vad du föredrar


ARBETSUPPGIFTER
Arbetet sträcker sig över tre områden vilka är Kundservice, Utbildning och Förbättringsarbete. Här arbetar du både operativt i kundtjänsten samt med följande arbetsuppgifter:


* Ansvara för schemaläggning och planering vid semestertider, samt för kundsupporten öppning och stängning
* Ansvara för rutin och utskick av fakturor med tilläggstjänsten ExpressPay
* Säkerställa att användarna får en professionell support via chatt, telefon och mejl och dina medarbetare vid svårare ärendehantering
* Säkerställa att rutiner och processer kontinuerligt dokumenteras, efterföljs och kommuniceras internt
* Arbeta tillsammans med bland annat techavdelningen för att förbättra tjänsterna både för kunderna och de interna medarbetarna
* Driva rekryteringsprocesser av nya medarbetare
* Ansvara för medarbetarsamtal, feedback och upplärning av nya och befintliga medarbetare
* Driva förbättringsarbete med bland annat techavdelningen för att förbättra tjänsterna både för kunderna och medarbetarna
* Uppdaterad FAQ, automatiska chattmeddelande och automatiska röstmeddelande vid samtal


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett par års erfarenhet av att arbeta med kundsupport
- Har ett par års erfarenhet av att arbeta i en ledande roll och delegera arbeta
- Har mycket god systemvana
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Önskvärt:


* Erfarenhet av Freshworkprodukter och Telavox
* Kunna fler språk än svenska och engelska
* Ha erfarenhet av att jobba med FAQ och konstruera/bygga upp det
* Erfarenhet av att jobba med Chatbot eller likdanande inom kundservice


Vi söker dig som är


* Serviceinriktad
* Självutvecklande
* Självgående
* Innovativ
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, Tegnérgatan


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Cool Company’s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work och ansvarig rekryterare Jessica Billquist, jessica.billquist@academicwork.se eller rekryteringskoordinator Minna Loosaar, minna.loosaar@academicwork.se.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om rekryteringsprocessen:


* Telefonintervju med Academic Work
* Djupintervju med Academic Work
* Intervju med Cool Company
* Referenstagning, bakgrundskontroll och beslut


INFORMATION OM FÖRETAGET
Cool Company befinner sig just nu i en mycket stark tillväxtperiod. Cool Company Skandinavien AB är ett teknikinriktat bolag som förenklar och effektiviserar administrationen för konsulter och frilansare så att de kan fakturera utan eget företag. För uppdragsgivare erbjuder Cool Company möjligheten att anlita den kompetens som man själv valt, utan att behöva anställa då Cool Company tar hela arbetsgivaransvaret. Företaget ingår i Verdane Capital Holdings och grundades 2009.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2022
  • Ansök senast: 19 november 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Agil Team Manager

Agil Team Manager

2 oktober 2024

2 oktober 2024

1 oktober 2024

Material Management Solution Team Lead

Material Management Solution Team Lead

30 september 2024