OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Jurek söker nu för kunds räkning en Payroll specialist för längre uppdrag med möjlighet till anställning hos vår kund på sikt. Vill du arbeta i en spännande roll inom Payroll där du har stor möjlighet att växa och utvecklas med rollen? Där du får stort eget ansvar för de nordiska länderna och deras löneleverantörer. Är du dessutom serviceinriktad och van vid att ha kontakt med många beslutsfattare, då är detta rollen för dig!
Som Nordisk Payroll Specialist är ditt ansvar att säkerställa bolagets löneleveranser och att service och kvalité med externa partners ligger i tråd med det avtal som finns, i de 4 nordiska länderna.
I denna roll kommer du vara en viktig länk mellan företaget och lönerelaterade partners. Stort fokus ligger på att utveckla samarbetet och bygga relationer med leverantörer inom lön, tidsredovisning, pension och förmåner. Och tillsammans med dem arbeta för att utveckla och förbättra processer.
Du fungerar även som intern kontaktperson i samband med löne - och skattefrågor tex från Finans, Global Mobility, revisonsbyrå mfl.
Du kommer att rapportera till Nordiska Head of People Experience & Operations och kommer ingå i det nordiska People Experience & Operation teamet, men du arbetar självständigt inom ditt arbetsområde.
I rollen som Nordisk Payroll Specialist har du mycket kontakt med olika stakeholders, både internt och externt, och arbetsuppgifterna är varierande.
Arbetsuppgifter:
• Löpande tillsammans med partners, hantera lön, pension och förmånsärenden
• Bygga relationer med bolagets leverantörer inom lön, pension och förmåner
• Tillsammans med leverantörer utveckla och förbättra processer
• Driva projekt inom nämnda områden
• Vara ansvarig för tidsredovisningssystem i Norden och samarbeta med lokala superusers
• Fakturahantering
• Pensionshantering
• Avstämning lön/förmåner/pension mot ekonomisystemet
• Samla - hantera och analysera förmånsdata
Vem är du?
Vi tror att du är en lönespecialist, med minst 5 års bakgrund inom lönehantering och hantering av outsourced lönehantering i Sverige, som nu är redo att ta nästa steg i din karriär med ett bredare ansvarsområde och nya utmaningar genom t ex att driva egna projekt i en global komplex miljö.
Det är viktigt att du är en social person som tycker om att samarbeta med olika aktörer, men att du samtidigt kan ställa motkrav på ett smidigt sätt vid behov.
För att lyckas i den här rollen är/har du:
• Minst 5 års erfarenhet av lönehantering, processer och skattefrågor (gärna nordisk, men inget krav)
• Erfarenhet från att ha hanterat en outsourcad lönehantering
• Erfarenhet från en internationell miljö och större matrisorganisationer är meriterande
• Flytande i svenska och engelska
• Du är van användare av Microsoft Office
• Du är proaktiv och är serviceinriktad
• Du är noggrann och strukturerad
• Du är självständig och van att driva egna projekt
Ansökan
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start helst under september. Uppdraget kommer att löpa på tillsvidare och kommer möjligen leda till anställning direkt hos vår kund på sikt. Har du frågor kring rollen kontakta my.andersson@jurek.se P g a semestertider är du välkommen att kontakta mimma.liwgren.norling@jurek.se under V 35. Låter detta som något för dig? Ansök då redan idag. Urval och intervjuer sker löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52