Nordisk Servicedesk & Operation Manager till Eurofins

Nordisk Servicedesk & Operation Manager till Eurofins

Arbetsbeskrivning

Vi söker en duktig ledare till vår effektiva och välfungerande Servidecesk-funktion!
Vilka är vi?
Du kanske inte känner till oss men vi kan garantera att du känner till vårt arbete – allt vi gör har en positiv inverkan på liv, hälsa och miljö.
Eurofins finns vid din sida varje dag, från maten du äter till de mediciner du litar på. Vi arbetar med de största företagen i världen och ser till att produkterna de levererar är säkra, ingredienserna autentiska och att märkningen är korrekt.
Vi är en global ledare inom området Testing for life med mer än 55.000 medarbetare runtom i världen. Under de senaste 20 åren har Eurofins varit ett av de snabbast växande företagen i världen tack vare innovation inom teknik och service.
Vår verksamhet bygger på våra kärnvärden: Vår kund, Kvalitet, Yrkesstolthet tillsammans samt Professionalism och hållbarhet.


Vad du kommer att göra hos oss
Du och din Servicedesk-organisation kommer att vara ansvariga för en effektiv 1:a och 2:a linjens support.
Du kommer att bidra till kontinuerliga förbättringar av IT-användarupplevelsen genom kundfokus och affärsförståelse. Du kommer att ansvara för 20 medarbetare som supportar cirka 2 000 anställda användare. Dina medarbetare arbetar både inom Servicedesk, 1:a och 2:a linjens support inom helpdesk samt ute på fältet runtom i Norden.
I ditt uppdrag ingår även följande:
Kompetensutveckling och motivation av dina medarbetare
Resursplanering och schemaansvar
Säkerställande av uppdaterd SLA med kunderna inom Eurofins
Säkerställande av en effektiv incident- och problemhanteringsprocess
Nära samarbete med IT-solutionsteamen
Samarbete med intressenter från övriga verksamheten

Förutom detta kommer du även få en central roll i Eurofins stora IT-migreringsprojekt som förväntas pågå under en tvåårsperiod. Här blir du en viktig del i migreringsprojektet och förväntas också driva projekt kring nya och uppdaterade processer samt implementation av system och tjänster som t ex ServiceNow.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss bidrar våra medarbetare till en bättre värld. Det är en härlig och meningsfull känsla som skapar hög motivation och engagemang och gör att det känns extra bra att gå till jobbet varje dag. För rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas inom koncernen. Dina kunskaper, färdigheter och personliga utveckling är Eurofins mest värdefulla tillgång och en förutsättning för framgång. För dig innebär detta möjligheter att få delta i spännande och utmanande projekt. Detta ger dig goda möjligheter att kontinuerligt utvecklas professionellt i en global koncern med god tillväxt.


Vem är du som söker?
Du ska vara en motiverande ledare som ser till att dina medarbetare bibehåller motivationen och utvecklas inom sina roller. Du ska ha minst 3-5 års erfarenhet av liknande roller, där även personalansvar ingått i dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du också har erfarenhet av att ha arbetat med projekt tidigare och har förmågan att hantera flera intressenter samt att du har erfarenhet av- och gärna certifiering inom ITIL. Du bemästrar svenska- och engelska väl, både i tal och skrift. Innehav av körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska ha förmågan att kunna skapa nätverk med diverse kontakter och relationer som du får användning av för att uppnå uppsatta mål. Ditt ledarskap ska tydligt genomsyras av att du ger ditt team utrymme att utvecklas genom delegering, överlåtande av ansvar samt coachning. Vidare är kommunikation en viktig aspekt för att lyckas i rollen, där vi gärna ser att du har förmågan att kommunicera på ett klart, tydligt och strukturerat sätt.

Praktisk information:
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan ansökningstiden går ut, så sök redan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar skickade via brev eller mejl kommer inte tas med i rekryteringsprocessen.
Vi önskar få in din ansökan på engelska!
Anställningsform: Tillsvidareanställning, där provanställning tillämpas. Tjänsten avser heltid. Arbetstiderna är förlagda till dagtid med goda möjligheter att påverka sina arbetstider. Tillträde och månadslön enligt överenskommelse. Placeringsort: Lidköping i Sverige eller Vejen i Danmark. Resor förekommer i tjänsten.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Mattias Frick, Regional IT-chef Environment Nordics, mattiasfrick@eurofins.se
För frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta:
Damir Sabotic, HR-Generalist, damirsabotic@eurofins.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eurofins National Service Center Lidköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 11 mars 2022

Postadress

Sjöhagsgatan 1
Lidköping, 53140

Liknande jobb


6 september 2024

Quality Manager

Quality Manager

5 september 2024

Project Manager

Project Manager

5 september 2024

Sales Director

Sales Director

4 september 2024