OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag:
Vi hjälper vår kund med rekrytering utav en engagerad Servicekoordinator för ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Vår kund är ett framgångsrikt bolag som ingår i en av världens äldsta koncerner inom Life Science. Företaget är verksamt i 64 länder och har 40 000 medarbetare världen över. Du kommer att vara en del av ett nordiskt team och din arbetsplats kommer att vara på det svenska kontoret i Solna.
Detta är en rekrytering, du kommer bli anställd hos vår kund och tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Servicekoordinator agerar man stöd till fältserviceorganisationen genom att svara kunder angående servicerelaterande frågor. Du kommer vara bryggan mellan kund och serviceingenjörerna (FSE) samt optimera och säkerställa deras planering. Du kommer tillhöra ett team på åtta personer varav tre har liknande arbetsuppgifter.
- Hantera inkommande förfrågningar (telefon/e-post) från externa kunder.
- Genomföra lämpliga lösningar för att förbättra effektiviteten i fält genom att samordna/schemalägga arbetsorder för FSE:erna. Prioritera inkommande kundförfrågningar (reparationer) och befintliga rullande affärer (underhåll och installationer).
- Koordinera fältserviceaktiviteter.
- Säkerställa dataintegritet med hjälp av CRM (Customer Relation Management) -verktyg efter vägledning och SOPs (Standard Operation Procedures).
- Utnyttja kundinteraktioner för att föreslå serviceprodukter på ett kostnadseffektivt sätt som gör att kunden är helt nöjd med interaktionen.
Din bakgrund:
Vi söker dig som minst har högskoleexamen och/eller motsvarande erfarenhet av kundservice eller som servicekoordinator (minst 5 års, gärna branschvana). Du ska ha god IT mognad, vara van vid digitala plattformar, Teams, CRM-planering och fjärranslutning/diagnostik. Vi ser att du även har god vana av MS Office, det är en merit om du tidigare arbetat med Salesforce. Språk i tal och skrift: Engelska (koncernspråk), Svenska. Förståelse för danska/norska. Det är en merit om du kan danska eller norska i tal och skrift.
För att lyckas i rollen krävs det att du är kommunikativ och kundorienterad. Du är en lagspelare som arbetar strukturerat och van vid att arbeta effektivt och disciplinerat. Du har ett högt driv och engagemang samt förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du ska ha förmågan att hantera flera uppgifter parallellt. Du har även ett öga för detaljer och är noggrann.
Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 70 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg
Malin Klingberg