Nordiskttalande Kundtjänst | Helsingborg

Nordiskttalande Kundtjänst | Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av en av Nordens ledande e-handelsföretag inom möbler och inredning och ansluta till ett framgångsrikt team med duktiga och engagerade medarbetare? Talar du även norska eller danska flytande? Brinner du även för kundkontakt och vill överträffa kundens förväntningar? Just nu söker vår kund Home furnishing Nordic efter sin nästa stjärna inom den nordiska marknaden som kundtjänstmedarbetare! Välkommen med din ansökan idag!

Om tjänsten

Som en del av vårt kundserviceteam kommer du att jobba med varumärkena Trademax, Chilli, och Furniturebox och du kommer jobba med den nordiska marknaden. Du jobbar i ett team tillsammans med drivna och engagerade kollegor där din främsta arbetsuppgift är att hjälpa våra kunder genom att besvara inkommande samtal och mail gällande bl a produktfrågor, leveranser, returer, orderläggning och reklamationer. I

För att lösa olika frågeställningar kommer du att ha kontakt med interna och externa partners, så som våra leverantörer, transportörer och våra interna avdelningar. Du är därmed en viktig nyckelspelare för att i slutändan ge ett professionellt och positivt bemötande till våra kunder.

Om dig

Som person älskar du att överträffa kundens förväntningar genom att vara positiv, kommunikativ och lösningsinriktad. Vidare gillar du både tempo och puls. I vår verksamhet har vi flera perioder med hög belastning och stor mängd inkommande kontakter. Det är viktigt att vara stresstålig och ha förmågan att prioritera när det är mycket att göra. Vi ser att du är produktiv i ditt arbete, fokuserad och har förmåga att navigera dig i olika datorsystem på ett strukturerat sätt.

Vi önskar att du som person trivs med att arbeta självständigt och är trygg med att ta egna initiativ för att kunna ta beslut i olika kundärenden.

För personlig utveckling arbetar vi regelbundet med feedbacksamtal där vi följer upp prestation och mål på individ- och gruppnivå. Vi finner det därför att du av naturen tycker att det är inspirerande att bli uppföljd på t ex effektivitet och kundnöjdhet för att utvecklas i din roll.

Dina kvalifikationer

Du har avslutad gymnasieutbildning och har några års arbetslivserfarenhet. Eftersom du kommer jobba mot den danska eller norska marknaden så ser vi att du kommunicerar väl i tal och skrift på danska eller norska, vi ser även att du kommunicerar väl på engelska. Det är meriterande om du kommunicerar väl på svenska. Stor vana av att arbeta med dator och telefon är ett krav för tjänsten, då det är dina huvudsakliga arbetsredskap.

Du ska ha tidigare erfarenhet av kundkontakt, kundservice och/eller callcenterverksamhet. Har du arbetat med reklamationsärenden, är det en stor fördel och meriterande vid ansökan.

Du som söker har förmåga att hantera många olika uppgifter och samtidigt vara både kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. Du arbetar självständigt och har god struktur i ditt arbete. Vi söker dig som är serviceorienterad och en god kommunikatör i tal och skrift. Du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när så krävs. Därtill trivs du med variation och stundvis högt tempo i ditt arbete.

Övrigt

För en anställning i vårt kundserviceteam kommer du inledningsvis få en grundläggande introduktionsutbildning där du får de bästa förutsättningarna för att lära dig våra system, rutiner, sortiment och arbetsprocesser.

Tjänsterna är på heltid och du är placerad på vårt huvudkontor på Strandbadsvägen 19C i Helsingborg. Arbetstiderna är i dagsläget förlagda på vardagar kl 8-17. Det går att pendla kollektivt med busshållplats nära arbetsplatsen, respektive närliggande tågstation på kort gångavstånd.



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.

Har du frågor om tjänsten eller rollen som konsult är du välkommen att kontakta talent acquisition specialist Filippa Müntzing på mejl filippa.muntzing@jeffersonwells.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 september 2023
  • Ansök senast: 25 september 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024