OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Nordlo Improve söker nu en engagerad ekonomiassistent/redovisningsekonom, som vill bli en del av oss, med placering på Lindholmen i Göteborg.
Det är en bred roll med ansvar för kund och leverantörsreskontra och med stora utvecklingsmöjligheter inom ekonomiområdet.
Nordlo Improve har ca 130 anställda och ingår sedan 2018 i koncernen Nordlo Group AB. Nordlo är en IT- och digitaliseringspartner i Norden, som fokuserar på närhet till kundens verksamhet för att leverera högkvalitativa lösningar inom molntjänster, infrastruktur och digitalisering. Våra kunder finns inom många branscher och utgörs av såväl privata företag som offentliga organisationer. Tillsammans skapar vi hållbar tillväxt som gör att organisationer står väl rustade inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle.
Arbetsuppgifter
I din roll är du en viktig resurs på vår ekonomiavdelning som idag består av tre personer. Dina arbetsuppgifter innefattar att ansvara för hela flödet gällande kund- och leverantörsreskontra, utläggshantering, löpande bokföring och kontoavstämning samt att vara delaktig i bokslutet. Du arbetar dagligen i flera olika system och stöttar även övriga organisationen i dessa. Du kommer även att arbeta med lönehantering med stöd av ekonomiansvarig. Du tar emot felanmälningar internt och är kontaktperson för personalbilar, frukt, städ, kontorsmaterial och dylikt. Du kommer att ha mycket kontakt med människor både internt och externt.
Kvalifikationer
Vi tror att du har utbildning med ekonomiinriktning från gymnasiet eller motsvarande samt minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra. Du känner dig trygg med att ta eget ansvar för dessa områden.
Har du arbetat med fakturascanning och löner är det meriterande. Tidigare kunskap i Visma Administration eller Palette är en fördel för att lättare komma in i rollen. Som person är du positiv, trygg i dig själv och har skinn på näsan.
Vi ser också att du är en teammänniska som har lätt för att kommunicera och förstår vikten av att ge bra service till din omgivning. Noggrannhet, struktur och förmåga att hålla deadlines är en självklarhet. Du har goda ITkunskaper, gärna inom Excel, och du behärskar flytande svenska i tal och skrift samt engelska på en god nivå.
Villkor
Den tilltänkta tjänsten avser en tillsvidareanställning på 100 % med start så snart som möjligt. För rätt kandidat finns möjligheter till tillämpning av deltidsanställning.
Vi tillämpar provanställning. Urvalsprocessen påbörjas allteftersom ansökningar inkommer så skicka in din ansökan redan idag.