OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Är du bäst bland kompisarna på CS GO, The Sims eller är långpromenader i naturen mer i din smak? Är du familjens ambulerande IT-tekniker, eller imponerar du kanske på vännerna som hobbykock? Vi på Nordlo söker fler kollegor som tycker fritiden är viktig men som under arbetstid vill utvecklas tillsammans med oss.
Vi på Nordlo vill vara IT-partnern som arbetar i nära samarbete med våra kunder, där vi genom ett genuint intresse vill förstå de IT-relaterade behoven och problemen hos våra kunder och förbättra och effektivisera deras vardag genom konkreta förslag på förbättringar. Nu söker vi efter dig som har ett brett IT-intresse och en nyfikenhet av att lära dig mer inom branschen. Ett företag präglat av samarbete och utvecklingsmöjligheter är bara delar av vad vi kan erbjuda dig.
Tack vare fortsatt förtroende hos våra befintliga kunder tillsammans med nya uppdrag och kunder behöver vi nu förstärka vår verksamhet med fler skickliga supporttekniker. Vår servicedesk är inget callcenter, utan en teknisk support där vi gör skillnad för våra kunder - direkt. Vår organisation präglas av vår vilja att förstå våra kunders verksamhetsmässiga behov och problem samt ta fram konkreta förslag på förbättringar som kan utveckla kundens verksamhet. Vi effektiviserar våra kunders IT-miljö och därigenom hela deras verksamhet, genom att göra det som vi är bäst på ger vi förutsättningarna för våra kunder att fokusera på det dem är bäst på.
Som supporttekniker i vår servicedesk är du en av våra främsta ambassadörer mot våra kunder och genom förståelse, engagemang, kunskap, lyhördhet och snabbhet bistår du med just det som våra kunder värdesätter hos oss. Det innebär att arbetsdagen hos oss präglas av stor variation men ställer också krav på ansvarstagande. Vi ger dig chansen att utvecklas och växa tillsammans med oss, och du väljer själv hur långt du vill gå.
Arbetsuppgifter
I vår servicedesk är du som supporttekniker ansiktet utåt och kommer via telefon, fjärrstyrning eller fysiskt på plats bistå våra kunder med hantering av driftstörningar i IT-miljön, genomföra installationer eller ge tekniska råd. I rollen som supporttekniker kommer du genom varierande arbetsuppgifter ges möjligheten att snabbt bygga eller utveckla din tekniska kompetens. Vi har olika kunder inom flera olika verksamhetsområden vilket ger goda förutsättningar för varierande arbetsdagar där du kan bredda din IT-kompetens.
I rollen som supporttekniker har du en avgörande roll för våra leveranser mot våra kunder. Du behöver vid sidan av ditt intresse och din nyfikenhet inom IT också gilla att ha kontakt med andra människor samt se glädjen i både problemlösning och att ge service. Hos oss ges du ett stort eget ansvar vad gäller planering och genomförande av dina arbetsuppgifter, vilket ställer krav på din förmåga till ansvarstagande.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som supporttekniker hos oss på Nordlo:
Har du:
- Relevant utbildning eller yrkeserfarenhet inom IT.
- Kunskap och tidigare erfarenheter av Office 365 och Windows 10
- Tidigare erfarenhet som supporttekniker och/eller kundkontakt och service
- Ett stort IT-intresse och en nyfikenhet som driver dig att vilja lära mer
- Tidigare erfarenhet av telefonsupport, arbete i servicedesk och ärendehanteringssystem är meriterande
Är du:
- En problemlösare med god förmåga att kommunicera
- Ansvarstagande, engagerad och lyhörd
- En prestigelös lagspelare som motiveras av att arbeta i team med andra
- Obehindrad i att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- En del av Nordlo och bidrar till ett positivt arbetsklimat för alla
Ges du:
- Marknadsmässig lön med kollektivavtal
- Friskvårdsbidrag och möjlighet till friskvårdsaktiviteter
- En gedigen sjukförsäkring
- Personlig arbetsplatsutrustning
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen i denna rekrytering och kan därför komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med din ansökan.