Nordlo, Ljungby söker Klienttekniker

Nordlo, Ljungby söker Klienttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en driven Klienttekniker till vår trevliga kund Nordlo, Ljungby
 
Vill du bli en del av ett sammansvetsat team, med möjlighet att förbättras och utvecklas tillsammans ?
Är du strukturerad och ambitiös och vill jobba på ett företag som lyfter sina medarbetare för att lyckas i sin roll? Då har vi jobbet för dig!

Hos Nordlo får du trevliga och vassa kollegor som gillar det de gör och har kul på jobbet. Nordlo jobbar för att det ska finnas en bra balans mellan arbete och privatliv. De vill vara bäst i branschen på att ta hand om sina medarbetare, och det gör de genom delaktighet, personligt ansvar, utveckling och en bra teamkänsla.
Dina arbetsuppgifter

I rollen som Klienttekniker är du involverad i installation, drift och support på kundernas IT-miljö, med fokus på klientutrustning. Detta innebär i stora drag att se till att Nordlos kunders medarbetare har en fungerande IT-miljö i sin vardag. Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på uppdrag och kund. Hos många kunder fungerar Nordlo som deras externa IT-avdelning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är konfiguration och utbyte av utrustning ute hos kund. Felsökning på plats avseende problem i klientutrustning och enklare felsökning i kundens servermiljö. Schemalagd bemanning i företagets Kundstöd, vilket innebär telefonsupport till anslutna företags medarbetare. Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen eller företaget.
Nordlo söker dig som vill vara med och stötta och vägleda kunderna i deras digitaliseringsresa med hjälp av deras IT-lösningar.

Dina kunskaper och erfarenheter

Gymnasial utbildning.
Du har en väl dokumenterad utbildning eller annan dokumenterad erfarenhet inom området.
Grundläggande IT-kunskaper och kunskaper i felsökning för klienter och server.
För att passa in i rollen som klienttekniker ser vi gärna att du har några års erfarenhet av IT-relaterat arbete.
Goda språkkunskaper i Svenska och Engelska, tal och skrift
 
Dina egenskaper

Du måste ha en god social kompetens, känna dig bekväm med att kommunicera med personer på alla nivåer i kundföretagen.
Du är driven, engagerad och gillar strukturerad problemlösning., har ett professionellt kundbemötande, du gillar att jobba med människor och att hjälpa dem i deras dagliga arbete ser vi som en självklarhet. Du är en lagspelare, som gillar att jobba och utvecklas tillsammans med ditt team. Du är självgående och har god förmåga att självständigt planerar dina arbetsdagar.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning med direktanställning hos Nordlo, Ljungby.
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på empleo.se

Uppstart: Snarast efter överenskommelse.
Ort/Placering: Ljungby, resor inom Kronobergs län
Krav; Körkort B och önskvärt med tillgång till egen bil 
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökningsdag: Senast 2022-04-30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordlo Växjö & Ljungby AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2022
  • Ansök senast: 4 maj 2022

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024