OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordic Market Research AB (NORM) startades 2002 och arbetar med marknadsundersökningar, marknadsanalys och strategi med inriktning på snabbrörliga konsumentvaror.NORM har flera av de största företagen inom dagligvaruhandeln som kunder såsom Arla, Coca-Cola, P&G, ICA, V&S, Cederroth och Cerealia Foods.Företaget har växt med 70% per år och har idag 12 anställda och omsätter ca 11 Msek.NORM ett ungt företag i ständig förändring präglat av stark entreprenörsanda.NORM tillhandahåller kvalitativa och kvantitativa beslutsunderlag till sina kunder.För att studera konsumenters beteende i butik använder NORM SIMSTORE360T, en egenutvecklad Internetbaserad virtuell butiksmiljö.Arbetsbeskrivning: NORM söker en konsult inom marknadsundersökningar till kontoret i Stockholm.Du kommer huvudsakligen att arbeta med kvantitativ analys av data från marknadsundersökningar.I din yrkesroll ingår även att utforma undersökningsupplägg samt presentera resultat för kunder.I de flesta fall kommer Du att arbeta i team med en projektledare där du ansvarar för delar av projektet men du ska även kunna genomföra mindre undersöknings¬projekt på egen hand.Du kommer att få kontinuerlig vägledning och stöd för att kunna utvecklas på NORM.Samtidigt ställs krav på att du är engagerad och aktivt medverkar till att driva projekten framåt.Tanken är att du som konsult inom cirka 1-2 år ska ta större kundansvar för att så småningom bli projektledare.På NORM kommer du att få arbeta med helt nya undersökningsmetoder såsom virtuella butiksstudier.Företaget samarbetar med flera av Sveriges främsta forskare inom konsumentbeteende.Exempel på projekt du kommer att få genomföra är prissättningsstudier, koncepttester, designtester och produktutvecklingsprojekt. Krav: Vi söker Dig som är civilekonom med marknadsföringsinriktning.Vi vill att Du har läst minst 40p statistik alternativt en fördjupningskurs i marknadsanalys.Du förväntas behärska SPSS, Excel och PowerPoint samt ha mycket goda skriftliga och muntliga kunskaper i engelska.Du har minst 1-2 års arbetslivserfarenhet och har tidigare arbetat i projekt eller med undersökningar.Har du arbetat med kvantitativ analys på ett undersökningsföretag eller som analytiker på en marknads¬avdelning är det en fördel. Som person är du kundorienterad och analytiskt lagd.Du känner dig bekväm med att tala inför människor, du tar egna initiativ och är lätt att samarbeta med.Ansökan: Då urval sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan snarast . Intresserad?Denna rekrytering görs i samarbete med Academic Work Rekrytering.För att söka denna tjänst, registrera eller uppdatera Ditt CV på vår hemsida www.academicwork.se och sök tjänsten via platsannonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jennifer Smith
08-56 24 4821
Rekryteringskonsult Maria Salling
Katarina Malm
Maria Salling
Rekryteringskonsult Maria Salling
Rekryteringsadministratör Katarina Malm
08-562 467 42
Maria Salling
+46 8 522 576 20
Katarina Malm
08-562 467 42
Katarina Malm
Maria Salling