OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är utåtriktad med hög servicekänsla, är lösningsorienterad och som har ett stort engagemang för Norrlandsoperans verksamhet. I din roll som husvärd är du Norrlandsoperan nav både för besökare, publik och för alla medarbetare. I arbetsuppgifterna ingår mottagning av besök, hantering av kundtelefon, e-post och leveranser. Du är ansvarig för foajén och för biljettförsäljning dag- och kvällstid. Arbetsplatsen är placerad i Biljetter och besök i Norrlandsoperans huvudentré och arbetstiderna synkroniseras med öppettiderna på både dag- och kvällstid.
I arbetsuppgifterna ingår även administrativt och praktiskt arbete. Tjänsten tillhör Norrlandsoperans kommunikations- och försäljningsavdelning.
Tjänstegrad: 75%
Förtroendearbetstid där viss arbetstid är föreställningsarbete vilket är förlagt på kvällar och helger.
Tillträde: 1 juli 2022
Vi söker dig som är:
Utåtriktad med känsla för service och bemötande
Lösningsorienterad
Kulturintresserad
Erfarenhet från serviceyrke
Vana från arbete med Office-paketet och i kassa- eller biljettsystem
Arbetsuppgifter
• Biljettförsäljning under biljettkassans öppettider.
• Mottagning av besökare, hantering av kundtelefon och e-post.
• Ta emot bud och paket.
• Administrera nyckeltaggar.
• Ansvarig för att foajén ser presentabel ut.
• Koda öppettider för husets dörrar.
• Kontrollera Vita kuben under öppettider.
• Löpande hantering och planering av Norrlandsoperans abonnemang.
• Delta i möten och projekt på kommunikationsavdelningen kopplade till föreställningar, abonnemang, kampanjer etc.
• Intern projektledning vid event och koordinering mellan avdelningar
• Arbete i biljettsystem
• Upplägg av samtliga NO-evenemang på Visit Umeås webbportal.
• Hantering av veckoprogram på digital skärm i foajén.
ev. kan även delar av detta ingå:
Ansvara för nycklar och välkomstbrev till Norrlandsoperans lägenheter samt Löpande administration av hotellbokningar/logi.
Husvärden ska...
ha sin arbetsplats i Biljetter & besök samt gamla backofficekontoret.
Biljetter och besök bemannas av husvärden under Norrlandsoperans öppettider.
vara uppdaterad på alla föreställningar och allt som händer Norrlandsoperan/Elektra.
vara uppdaterad på omvärldshändelser som kan påverka Norrlandsoperan
behärska Word, Excel och Powerpoint
ha vana av arbete i MacOS-miljö
ha erfarenhet från arbete med kassa- och/eller bokningssystem
ska ha hög servicekänsla samt insikter i vad som utmärker ett gott värdskap
Språk:
Svenska och engelska i tal och skrift.
Sista ansökningsdag: 28 april
Frågor besvaras av: Ansvarig chef Petra Kangas, 0703430244, petra.kangas@norrlandosperan.se