Norsk-, Dansk- eller Finsktalande Kundtjänstmedarbetare till Petzl!

Norsk-, Dansk- eller Finsktalande Kundtjänstmedarbetare till Petzl!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som är en fena på kundbemötande med intresse för logistikinriktade arbetsuppgifter till Petzl. Om du pratar Norska, Danska eller Finska samt Svenska och trivs med en mix av kundbemötande och administrativa arbetsuppgifter kan det vara dig vi söker! Ansök redan idag då vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN

Petzl är en ledande aktör inom fallskydd och klätterutrustning och är verksamma i stora delar av världen. Petzl tillverkat utrustning både till sportindustrin och till företag främst inom byggindustrin. De är just nu i en spännande tillväxtfas och har suttit i Kista sedan 2020 där det har sitt nordiska huvudkontor. På kontoret i Kista är de 16 anställda, och har runt 1100 anställda runtom i världen.

Som kundtjänstmedarbetare hos Petzl jobbar man i ett team på 5 personer där man representerar alla nordiska språk och bemöter Petzls kunder över hela norden. I rollen som kundtjänstmedarbetare har man breda arbetsuppgifter där man utöver kundbemötande även får ansvara för och sätta sig in i logistikrelaterade uppgifter. Ditt ansvar kommer relatera till allt inom kundens ärende från att en beställning kommer in tills att ordern är levererad och fakturan är betald. Petzl sitter i Kista i nya fräscha lokaler. Denna roll är ett vikariat på 5 månader, och det finns chans till förlängning.

Du erbjuds
- En dedikerad konsultchef som hjälper att stötta och vägleda dig i din karriär
- En arbetsplats på ett företag som växer och är i framkant inom branschen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ta emot samtal från kunder och hjälpa dem i deras ärenden
* Svara på vanliga frågor gällande pris, leveransinfo och offerter mm.
* Administrera reklamationer och betalningspåminnelser samt bevaka leveranser


VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i Norska, Danska eller Finska i tal och skrift, då du kommer hantera ärenden för ett av dessa språk.
- Har mycket goda kunskaper inom Svenska och Engelska i tal och skrift, då arbetsuppgifter sker på båda språken.
- Har tidigare erfarenhet inom kundtjänst och/eller logistik.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet inom CRM-system så som SAP eller liknande.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsvillig
- Strukturerad
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs med om Petzl här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2024
  • Ansök senast: 19 april 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


1 oktober 2024

1 oktober 2024

1 oktober 2024

1 oktober 2024