Norsk- eller finsktalande IT-support

Arbetsbeskrivning

Norsk- eller finsktalande IT-support

Är du flytande i norska eller finska och har erfarenhet av bland annat Windows, Active Directory, Office 365 och SCCM? Hos vår kund får du möjlighet att ständigt utvecklas och tillsammans med ett härligt team leverera förstklassig support.

Om rollen

Vi söker nu en supporttekniker till vår kunds servicedesk. Som supporttekniker är du en tekniker som arbetar i en bred roll med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och tillsammans med ett härligt team dela kunskap och leverera förstklassig supportleverans till bolagets kunder.

I denna servicedesk finns det ingen uppdelning mellan första och andra linjen, här får alla chansen att utnyttja sin kompetens maximalt! Man delar på inkommande ärenden samtidigt som man gör sitt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet. Det är viktigt att kunderna får så bra support som möjligt så fort som möjligt och en viktig del av det är kompetenta medarbetare i hela supportorganisationen.

Du kommer bland annat arbeta med:

* Ta emot ärenden från kunders användare och ge ett bra bemötande
* Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
* Jobba med Active Directory administration
* Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
* Identifiera och rapportera återkommande problem inom bolagets supportleverans

Detta är en direktrekrytering till vår kund, med placering på deras kontor i Liljeholmen.

Din profil

För att du ska trivas hos vår kund ser vi att du är serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där man delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.

Lite av det vi värdesätter hos dig som sökande:

* Stort eget intresse och driv
* Erfarenhet av att jobba i servicedesk med teknisk support
* Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, SCCM, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem
* Förmåga och intresse att genomföra felsökning
* Relevant utbildning
* Flytande norska eller finska i tal och skrift

Visa gärna ditt intresse så snart som möjligt! Vi arbetar löpande med att gå igenom ansökningar.

Om kunden

Vår kund är ett nordiskt IT-företag verksamt i Sverige, Island, Norge, Finland och Danmark.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2021
  • Ansök senast: 21 oktober 2021

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024