Norsk och/eller Dansk supportperson

Arbetsbeskrivning

Perido Skills söker för kunds räkning, till deras stora framgångsrika HK i centrala Stockholm, personer som har norska eller danska som modersmål. Du kommer att ge IT-support per telefon och e-mail gällande de system företaget använder. Du talar norska eller danska och ibland engelska med de externa kundföretagen. Företagets koncernspråk är engelska. Det här är ett servicearbete som passar dig med IT-intresse och som tycker om att ha kundkontakt. Du skriver och/eller uppdaterar gärna manualer för att underlätta arbetet. Kravprofil - Akademisk IT eller teknisk utbildning - Minst 1 års erfarenhet av kundsupport eller relevant serviceyrke - Modersmål norska eller danska - Du uttrycker dig väl i tal och skrift på danska eller norska, även engelska Du är en god problemlösare och du är bra på att snabbt avgöra om det problem som presenteras för dig är något du själv kan lösa, eller om du ska koppla det vidare till en annan person. Du uttrycker dig tydligt och pedagogiskt så att dina externa och interna kunder förstår vad du menar. Du är intresserad av ditt arbete och tar egna initiativ till att prova och sätta dig in i nya system. Du avlastar gärna dina kollegor när du märker att det behövs. Du jobbar bra såväl självständigt som i grupp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 28 mars 2007
  • Ansök senast: 27 april 2007

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010