OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu letar vi efter en Norsk Voice Of Customer Agent till Samsung!
Din roll:
Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med att arbeta hos Samsung måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ. I denna roll kommer du att hantera och utreda fall där kunden upplever missnöje med produkt, tillverkare, svar eller andra problem som påverkat en kund på grund av en Samsung-produkt. Du kommer att utföra en grundlig utredning av ärendet, i nära samarbete med andra avdelningar för att leverera den bästa kundupplevelsen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Registrering, utredning och hantering av ärenden över telefon, mejl eller via länk
- Insamling av information utifrån rapporter, fakta, lagar, uttalanden och annan dokumentation för korrekt hantering av ärendena
- Kontakt med verkstäder, produktspecialister och callcenter för att lösa ärenden
- Bedöma ärendenas orsaker, konsekvenser och lösningar utifrån ärendets karaktär samt eventuell skälig ersättning
- Registrera kundinteraktioner och kontakter korrekt för att säkerställa korrekt framtida interaktion
- Hantering av tidig varning/riskavkänning
- Ta emot och initialt hantera produktansvar (PL) ärenden (produktsäkerhetsärenden) (dokumentinsamling, kundinformation och första instans för att handlägga ärendet). Skapa kontakt och förtroende
- Hantera PL-uppföljning genom kontakt, översättningar och andra former av assistans
- Utreder och vidarebefordrar ärenden med felaktig information på hemsidan / manualen
- Hanterar RMA-relaterade (återbetalning/kredit) frågor från kunder
- Ansvarig för goodwillmail för kostnadsfria reparationer
- Informera och hantera kunder med frågor och klagomål om garanti, klagomål eller andra typer av frågor/klagomål/synpunkter
- Assistans 1:a linjen (callcenter) med svar på frågor om garantier, klagomål och annan VOC-relaterad information
- Vid behov hjälpa XPOS-teamet med ärenden som XPOS-teamet själva inte kan hantera
- Hjälpa produktspecialist och produktchef med information om äldre ärenden, anspråk och/eller supportärenden
- Utföra utgående kundsamtal för att följa upp kundupplevelser
- Översätt texter för manualer, webbsidor och andra informativa meddelanden till språket i det land du representerar
- Hjälpa Samsung-anställda med informationen ovan
- Utöver VOC-tjänsterna ska agenten utföra sådana uppgifter inom sina respektive arbetsfärdigheter och kunskaper som kan krävas av Samsung från tid till annan
- Etablera och upprätthålla en god och bekväm kundrelation
Omfattning: Heltid
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
Placering: Kista, Stockholm
Din profil:
Vi söker dig som tidigare har arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med telefon som närmsta verktyg. Du har grundläggande kunskaper inom outlook, word och excel. Det är meriterande för rollen om du har erfarenhet från kundservice för eftermarknad eller från konsumenträtt. Det ses även som meriterande om du besitter kunskaper inom returer, krediter eller försäkringshantering/regresskrav. Som person ser vi gärna att du är flexibel, strukturerad och kommunikativ i ditt arbete. Ett krav för rollen är att du är flytande i det norska språket i tal och skrift och besitter goda kunskaper inom det engelska språket med.
Rekryteringsprocessen:
I denna rekryteringsprocess samarbetar Samsung med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 (0) 70 417 92 81.Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry:
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)