Norskspråkig garantihandläggare sökes till fordonsbranschen

Arbetsbeskrivning

MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag för affärsteknologi inom bilindustrin. Våra samarbetspartners och kunder är bilimportörer samt deras återförsäljare och vårt fokus är lönsamhet och kundtillfredställelse. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och med drygt 5500 anställda experter i 51 länder har MSXI vad som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än dess konkurrenter.

Arbetar du eller har du arbetat med bilar de senaste åren? Gillar du att ge service och support? Talar och skriver du norska obehindrat? Då kan detta vara arbetet för dig! Då Nissan är inne i en expansive fas med flera nybilslanseringar, behöver vi stärka vårt team i Göteborg. Vi söker därför just nu en Garantihandläggare för garantisupport till Nissan Technical - and Warranty Helpdesk.

Arbetet på helpdesken kommer att innebära bland annat att arbeta med garantisupport till återförsäljarna i olika garantifrågor, att bedöma garantiärenden och kontrollera att återförsäljarstandards följs. Du kommer att arbeta i ett nordiskt team av duktiga medarbetare.

Vi söker dig som har erfarenhet från fordonsbranschen och har vana från att arbeta administrativt, kanske har du jobbat som garantihandläggare, kundmottagare, verkmästare eller liknande. Vi söker dig som är en duktig administratör, problemlösare och är driven. Det är viktigt att du är kommunikativ och serviceminded, då du dagligen har kontakt med vår kunds återförsäljare. Att du är duktig på att uttrycka dig på engelska och norska i tal och skrift är ett krav.

Arbetsplats och anställning:
Göteborg. Tjänstens omfattning är heltid. Tillsättning så snart som möjligt efter överenskommelse.

Arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta med att ge support i garantiärende via telefon och elektronisk kontakt för auktoriserade återförsäljare framförallt mot Norge. Arbetsuppgifterna kommer i huvudsakligen bestå av att;
- Bedöma garantiärenden
- Kontrollera att återförsäljarstandards följs och ge support i detta
- Ge support på förhandsgodkännanden och garantireklamationer
- Dokumentera ärenden i avsedda system

Om du är intresserad av tjänsten, vänligen skicka din ansökan snarast via länken.

Ansökan bör innefatta ett personligt brev och ett CV. Ansök snarast, dock senast den 2015-09-07, då urval och intervjuer kommer ske löpande.

För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta:
Yashar Maleky, Team Leader, +46 (0)768-792012

Besök gärna www.msxi.com för vidare information.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MSX International Ltd Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid Tills vidare
  • Publicerat: 13 augusti 2015

Besöksadress

Drakegatan 7
None

Postadress

Drakegatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


Customer Support till Leasingbolag

14 november 2024

Skaderådgivare

Skaderådgivare

14 november 2024

Kundmottagare till verkstad i Stockholm

Kundmottagare till verkstad i Stockholm

14 november 2024