Norsk/svensktalande stjärna till SPOC / IT-support

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

I denna roll är du en viktig medarbetare med mycket kundkontakt, främst mot den norska marknaden. Med ITILs processer och regelverk i grunden löser du, tillsammans med dina kollegor, kundernas problem och frågeställningar. I Servicedesk hanteras många olika typer av händelser. Du kommer bland annat sätta behörigheter, ge information, lösa problem samt vara leverantörens dagliga kontakt med beställarens användare. Målet är att ge kunden bra service genom professionellt bemötande, tät återkoppling och uppföljning samt att så snabbt som möjligt åtgärda kundens problem. Vidare ansvarar du för att verksamheten följer kundernas olika SLA:er.

Din profil

Vi söker dig som vill utnyttja dina kunskaper i det norska språket förenat med en serviceinriktad roll inom IT. Vi tror du har arbetat i en liknande roll tidigare och att du har god kännedom om ärendehantering i Windowsmiljö och att du har koll på Ad Exchange, Citrix samt ett genuint generellt IT-intresse. Du är van att på ett professionellt sätt hantera kunder och att hjälpa dem till en snabb och smidig lösning.

Vi söker dig som:

Behärskar norska och svenska i tal och skrift
Har erfarenhet av liknande roll (servicedesk, sitetekniker el. dyl.)
Har ett genuint intresse och förståelse för IT
Har goda kunskaper om Windowsprodukter
Är en glad och positiv medarbetare

Om oss


Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.




Om kunden

Vår kund är en väletablerad och välkänd IT-leverantör som hjälper sina kunder bland annat inom områdena it-outsourcing, affärssystem, integrationslösningar samt datacenter. De söker en till medarbetare till deras servicedesk i Stockholm som tar hand om drift, förvaltning och utveckling av hela eller delar av kundernas befintliga IT-miljö.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 8 september 2016

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024