Norsktalande Account Manager till Daymaker

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Daymaker är experter på kundmötet och är ledande i Norden på att mäta, analysera och hjälpa sina kunder att förbättra sitt kundbemötande i olika kanaler. Genom utvald mätmetod kan Daymaker hjälpa sina uppdragsgivare att gå från insikter om kundmötet till fokus och konkret handling i syfte att skapa förändring. Daymaker kan hjälpa alla företag och organisationer som möter kunder, inom branscher som t ex, detaljhandel, tjänsteförsäljningen och offentlig service. Daymaker arbetar med bemötandet genom hela kundvarvet – från entré till kassadisk. För mer information besök www.daymaker.se

Tjänstebeskrivning

Har du en given koppling till Norge, är en framgångsrik säljare och vill arbeta i ett tillväxtbolag som har fokus på att ge sina kunder ett leende i kassan? Läs i så fall vidare då detta kan vara tjänsten för dig!

På Daymaker arbetar vi dagligen med att ge våra kunder en bild av hur deras kundmöten fungerar samt delger underlag och information om de områden där de finns potential för utveckling. Som Account Manager hos oss blir du en viktig del i våra fortsatta framgångar. Du bygger själv din framgångshistoria med vår hjälp, genom att skapa samarbetsmöjligheter med nya kunder, från start till mål, och genom att vidareutveckla befintliga kundkonton. Du jobbar mot den norska marknaden och dina kunder finns främst inom detaljhandeln men även inom övriga branscher både inom privat och offentlig sektor. Du har en konsultativ roll där nyckeln till goda affärer ligger i att förstå kunden och kundens kund för att därigenom kunna hjälpa till att skapa bättre affärer, genom bättre kundupplevelser. Tjänsten innebär kontinuerliga resor till Norge.

Daymaker Nordic har sitt huvudkontor i Strängnäs samt ett kontor i centrala Stockholm. Placering för denna tjänst är valfri, men de flesta kollegorna återfinns på Strängnäskontoret varför de största interna utbytena finns där. Vi har en platt organisation där varje röst och åsikt hörs och räknas. Alla medarbetare på Daymaker brinner för kundmötet och tillsammans har vi lång och bred erfarenhet inom kundmötesfrågor, ledarskap, sälj- och marknadsledning, analysarbete och konsumtionsbeteende.


Krav på person

Vi tror att din yrkesprofil består av erfarenheter av tjänsteförsäljning inom bemannings-/rekryteringsbranschen, utbildningsbranschen eller annat verksamhet där människors utveckling står i fokus. Vi tror även att du själv har eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, personal/arbetsliv eller försäljning. För att vara rätt person för oss på Daymaker är det ett krav att du känner igen dig i följande punkter:

• Du behärskar norska och svenska utan problem, i tal och skrift.
• Du har något/några års erfarenhet av tjänsteförsäljning, b2b.
• Du är van att göra affärer med högt uppsatta beslutsfattare.
• Du arbetar gärna i projektform och är van att hantera långa säljcykler.
Du känner dessutom igen dig i följande personlighetsprofil:
• Du har ett starkt driv att hitta nya affärsmöjligheter, samt att bygga vidare på befintliga.
• Du är konsultativ, affärsmässig och förtroendeingivande.
• Du är strukturerad och trivs således med att använda CRM-system och Office-paketet som dagliga verktyg.

Vi ser det som starkt meriterande om du genom idrott/föreningsliv har fått med dig egenskaper som höjer såväl prestation som resultat. Ange gärna vilka idrotts-/föreningserfarenheter du har och på vilket sätt det har format dig som person, och hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Account Manager.
Start: Så snart som möjligt.

Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månader provanställning.
Arbetstider: Kontorstider.
Placering: Utgår från Strängnäs/Stockholm och arbetar mot Norge.
Lönemodell: Fast + rörlig lön.




I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med PerformIQ – bemanning och rekrytering av personal med bakgrund inom idrott/föreningsliv. Skicka in din ansökan redan idag då urval och intervjuer genomförs löpande (tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag). Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare i denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Eventuella frågor om tjänsten besvaras av PerformIQ:s Rekryteringskonsult, Åsa Almgren, på 073-353 75 14.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 9 mars 2015

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024

28 november 2024

28 november 2024