OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OM TJÄNSTEN:
Vi söker nu en norsktalande Account Manager till Symetri. I rollen som Account Manager kommer du att tillhöra ett team som ansvarar över kunder inom digital produktdesign och livscykelhantering inom byggindustrin. Den största delen av kunderna är redan befintliga där du kommer att få ansvar över hela försäljningsprocessen. Dock kommer en stor och viktig del av arbetet även att handla om att knyta nya kontakter och utöka kundbasen.
Som Account Manager på Symetri kommer det vara din uppgift att konsultera dina kunder inom byggindustrin för att optimera arbetsflöden, hantera data och förbättra kvalitén. Symetri levererar till sina kunder skräddarsydda digitala lösningar för BIM, produktdesign och livscykelhantering så att kunderna kan ägna sig åt att jobba smartare och göra mer på mindre tid. Därför är Symetris partnerskap alltid långvariga.
Du kommer till exempel att:
Följa upp leads och ta kontakt med både nya samt befintliga kunder över telefon och mejl.
Konsultera dina befintliga kunder gällande programvaror, licensavtal och kampanjer.
Underhålla och vidareutveckla befintlig kundbas.
VI SÖKER DIG SOM:
Har några års erfarenhet av renodlad försäljning och/eller från ett serviceyrke med inslag av försäljning.
Har goda kunskaper i norska i både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i svenska samt engelska.
Har god datorvana.
Det är meriterande om du:
Har erfarenhet av CRM- och affärssystem såsom Microsoft Dynamics eller liknande.
Besitter en teknisk förståelse och har erfarenhet av byggindustrin
Som person tror vi att du är nyfiken, orädd och driven samt uppskattar att arbeta i team. Då du kommer ha daglig kundkontakt ser vi vidare att du både är kommunikativ, lyhörd och affärsorienterad. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
OM KUNDFÖRETAGET:
Symetri hjälper innovativa företag inom bygg, fastighet och tillverkande industri att optimera sina utvecklingsprocesser, förenkla datahanteringen och förbättra kvaliteten genom produkternas hela livscykel. Med mer än 300 medarbetare och 100 000 användare i norra Europa erbjuder de effektiv vägledning i allt från 3D-modellering och simulering till PLM (Product Lifecycle Management), BIM (Building Information Modelling) och fastighetsförvaltning. Läs mer om Symetris erbjudande för tillverkande industri här.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att Friday och vår kund tillsammans ansvarar för rekryteringsprocessen men att anställningen sker direkt till kund.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Ebbe Lieberathsgatan 18 A, Göteborg
Rekryteringsansvarig: Rebecka Forsman
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?