Norsktalande Bid Manager

Norsktalande Bid Manager

Arbetsbeskrivning

I rollen som Bid Manager är din främsta uppgift att hantera anbud vad gäller offentliga upphandlingar. Arbetet innefattar att ta ansvar för hela anbudsprocessen vilket bland annat innefattar ledning, struktur, framtagning av material, samordning och kvalitetssäkring. Du fokuserar på att utveckla nya affärsmöjligheter samt att bidra i arbetet med att maximera utfallet av samarbeten med kunder där avtal slutits. Du ansvarar för hela anbudsprocessen från början till slut men arbetar tätt tillsammans med kundens BID-team.

Om dig:

Vi tror att du har lätt för att skapa goda och förtroendeingivande relationer med personer på olika befattningsnivåer. Vi tror också att du besitter en stark initiativförmåga och är affärs- och resultatdriven med en vilja att nå högt uppsatta mål. För att trivas i rollen behöver du älska utmaningar och uppskattar variationen mellan mycket utmanande, intensiva och professionella säljcase samt sociala events och aktiviteter. Du är kreativ, nytänkande och serviceinriktad med förmåga att kunna läsa av, förstå och tillgodose kundens behov. Vidare har du även förmågan att uttrycka dig väl både i tal och skrift på såväl norska som svenska. För att lyckas i rollen krävs en mycket god förmåga att planera och skapa struktur samt en mycket hög grad av noggrannhet.

Din kompetens:

• Civilekonom-/civilingenjörsexamen eller motsvarande
• God organisatorisk och kommunikativ förmåga
• God analytisk förmåga
• God erfarenhet av att hantera, skriva och kvalitetssäkra text
• Mycket goda kunskaper i norska och svenska, i tal och skrift



Önskvärda meriter:

• Tidigare erfarenhet av arbete med anbudsarbete gärna med koppling till IT
• Tidigare erfarenhet av försäljning
• Tidigare erfarenhet inom IT-konsultbranschen
• Körkort B

Meriterande:

• Tidigare erfarenhet av arbete med anbud mot norsk offentlig verksamhet



Varmt välkommen med din ansökan, innehållandes personligt brev och CV! Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upgraded
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Lillsjöraden 22
None

Postadress

Lillsjöraden 22
Jönköping, 55320

Liknande jobb


12 november 2024

Anbudsansvarig

Anbudsansvarig

20 november 2024

Capture Manager Buildings

Capture Manager Buildings

14 november 2024

13 november 2024