OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Petzl
Petzl Group är ett franskt familjeföretag, grundat 1975, som tillverkar, marknadsför och säljer högkvalitativ utrustning inom klättring och fallskydd till privatpersoner och företag. Företaget är idag ett av de mest kända varumärkena inom produktsegmenten skydsselar, säkerhetshjälmar och pannlampor över hela världen.
Bolaget omsätter 185 miljoner euro och har 750 anställda runt om i världen, varav ett tiotal i Sverige. Läs gärna mer på www.petzl.com.
Rollbeskrivning
Petzl satsar stort i Norden och har sedan 2019 etablerat ett nordiskt säljkontor i Kista, Stockholm. Rollen som Customer Service & After Sales Support är en ny tjänst där du delvis jobbar med kund- och teknisk support för den nordiska marknaden och delvis med reklamationshantering.
Till tjänsten söker vi en norsktalande person med stort intresse för klättring och fallskydd som vill jobba och utvecklas i en serviceinriktad och kundnära roll. Som Customer Service & After Sales Support är du lyhörd för kundernas önskemål och förfrågningar och har ett professionellt och positivt bemötande. Tillsammans med övrigt team värdesätter du och strävar efter att ge en kvalitativ service till våra kunder. Vi ser också att du har en god analytisk förmåga.
Du rapporterar till den nordiska administrativa chefen, CAO, och placering är på kontoret i Kista.
Arbetsuppgifter
• Agera som den primära kontaktpersonen för våra kunder gällande kundorder, klagomål, leveranser, ledtid, fakturor och betalningar
• Upprätthålla en uppdaterad orderstock och genomföra justeringar enligt lagerinventering, produktbyte, lagerbrist etc.
• Ge teknisk information om produkten, med stöd av dina kollegor som har den teknisk expertisen vid komplexa ärenden
• Samarbeta och stötta Petzls olika avdelningar, internt och externt: försäljning, logistik, ekonomi, marknadsföring
• Hantera samtliga eftermarknadsfrågor och reklamationer från återförsäljare och slutanvändare
• Bidra med teknisk support till kundservicekollegor, återförsäljare och slutanvändare
Bakgrund, färdigheter och profil
• Flytande norska och engelska i tal och skrift, flytande svenska är meriterande
• Erfarenhet av klättring, fallskydd eller PPE-inspektion
• Arbetslivserfarenhet inom kundtjänst och innesälj eller liknande är meriterande
• En god lyssnare med tydlig kommunikation, analysförmåga och struktur
• Van att arbeta i team, gärna i en internationell organisation
• Bra datorkunskaper, erfarenhet av ERP- och CRM-system är meriterande, helst SAP och SalesForce
Ansökan och kontakt
Vi arbetar med löpande urval. Sök därför gärna tjänsten innan sista ansökningsdatum.
Om du har några frågor gällande denna rekrytering är du välkommen att kontakta Fredrik Ålund, Recruitment Consultant, via fredrik.alund@hudson.se.