Norsktalande Customer Service & After Sales Support

Arbetsbeskrivning

Om Petzl

Petzl Group är ett franskt familjeföretag, grundat 1975, som tillverkar, marknadsför och säljer högkvalitativ utrustning inom klättring och fallskydd till privatpersoner och företag. Företaget är idag ett av de mest kända varumärkena inom produktsegmenten skydsselar, säkerhetshjälmar och pannlampor över hela världen.

Bolaget omsätter 185 miljoner euro och har 750 anställda runt om i världen, varav ett tiotal i Sverige. Läs gärna mer på www.petzl.com.

 

Rollbeskrivning

Petzl satsar stort i Norden och har sedan 2019 etablerat ett nordiskt säljkontor i Kista, Stockholm. Rollen som Customer Service & After Sales Support är en ny tjänst där du delvis jobbar med kund- och teknisk support för den nordiska marknaden och delvis med reklamationshantering.

Till tjänsten söker vi en norsktalande person med stort intresse för klättring och fallskydd som vill jobba och utvecklas i en serviceinriktad och kundnära roll. Som Customer Service & After Sales Support är du lyhörd för kundernas önskemål och förfrågningar och har ett professionellt och positivt bemötande. Tillsammans med övrigt team värdesätter du och strävar efter att ge en kvalitativ service till våra kunder. Vi ser också att du har en god analytisk förmåga.

Du rapporterar till den nordiska administrativa chefen, CAO, och placering är på kontoret i Kista.

 

Arbetsuppgifter


• Agera som den primära kontaktpersonen för våra kunder gällande kundorder, klagomål, leveranser, ledtid, fakturor och betalningar
• Upprätthålla en uppdaterad orderstock och genomföra justeringar enligt lagerinventering, produktbyte, lagerbrist etc.
• Ge teknisk information om produkten, med stöd av dina kollegor som har den teknisk expertisen vid komplexa ärenden
• Samarbeta och stötta Petzls olika avdelningar, internt och externt: försäljning, logistik, ekonomi, marknadsföring
• Hantera samtliga eftermarknadsfrågor och reklamationer från återförsäljare och slutanvändare
• Bidra med teknisk support till kundservicekollegor, återförsäljare och slutanvändare

 

Bakgrund, färdigheter och profil


• Flytande norska och engelska i tal och skrift, flytande svenska är meriterande
• Några års arbetslivserfarenhet inom kundtjänst och innesälj eller liknande
• Erfarenhet av klättring, fallskydd eller PPE-inspektion är meriterande
• En god lyssnare med tydlig kommunikation, analysförmåga och struktur
• Van att arbeta i team, gärna i en internationell organisation
• Bra datorkunskaper, erfarenhet av ERP- och CRM-system är meriterande, helst SAP och SalesForce

 

Ansökan och kontakt

Vi arbetar med löpande urval. Sök därför gärna tjänsten innan sista ansökningsdatum.

Om du har några frågor gällande denna rekrytering är du välkommen att kontakta Fredrik Ålund, Recruitment Consultant, via fredrik.alund@hudson.se.

Sammanfattning

Besöksadress

Vallgatan 19
None

Postadress

Vallgatan 19
GÖTEBORG, 41116

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024