OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse för att leverera god service och trivs med kombinationen människor och bilar?
Talar du dessutom norska?
Då skulle rollen som Norsktalande Customer Service & Online Sale Support specialist för MSXi vara en utmaning för dig!
Om MSX International
I över 25 år har MSXi arbetat tätt med biltillverkare över hela världen med fokus på att maximera bilägarnas värde med service i toppklass. De kombinerar kunskap om bilen och dess teknologi med ett personligt bemötande med fokus på varje enskild kunds upplevelse.
Om rollen som Norsktalande Customer Service & Online Sales Support hos MSXi.
I rollen arbetar du enbart mot den norska marknaden mot en av MSXi:s största kunder, ett välkänt amerikanskt bilmärke. I rollen tar du emot frågor både från bilägare och personer i sin köpresa av sin nya bil där du hanterar kontakten med dem över mejl, telefon och chatt. Ditt fokus är att utefter frågorna självständigt eller med hjälp av dina kollegor leverera support och svar som möter kundens förväntningar i kunskap och tid för återkoppling. Frågorna kan röra bilägandets alla delar vilket gör att det är stor variation på frågor. Dessutom kommer Teamet fokusera på i kundernas köpresa arbeta med merförsäljning genom konsultation vid olika frågeställningar och agera proaktivt.
Rollen har du både möjlighet till självständigt såväl som teamarbete där ditt team sitter inne på en stor kunskapsbank vad gäller olika kundfrågor.
Dina huvudarbetsuppgifter kommer vara
Hantera kundens frågor kring bilen, bilköpet och bilägandet.
Ta hand om kunder genom att agera proaktivt stöd under kundens process för bilköp online över mail, chatt och telefon.
Agera och svara affärsmässigt och professionellt på kundernas frågor och klagomål
Agera kommunikativt mellan återförsäljare och kund
Ansvara för att kunden fråga får en lösning, från start till mål – du äger hela sträckan.
Agera proaktivt och verka aktivt för mervärde för kunden.
Ansvara för att all data kring kundärendet hanteras korrekt i systemen.
Om dig:
Vi söker dig som ser dig själv som en duktig problemlösare som gillar att både arbeta självständigt såväl som att ingå i ett team. Du trivs sannolikt med kundkontakten och har en naturlig fallenhet för service, oavsett om du tidigare arbetat med support över telefon, mejl och chatt eller arbetat i ett serviceyrke och vill utvecklas inom administration.
Har du erfarenhet från branschen eller ett intresse för bilar är det ett plus, annars får du möjlighet att lära sig på plats.
Kvalifikationer
Flytande i norska i tal och skrift.
Engelska på mycket god nivå.
Arbetat med kundsupport i liknande roller eller i annat serviceyrke.
Det är meriterande om du har:
Arbetat med merförsäljning.
MSXi erbjuder dig.
I rollen erbjuds du fast månadslön, friskvårdsbidrag, kollektivavtal samt fasta arbetstider mellan 8-16.30, måndag till fredag.
Arbetsplatsens lokaler är helt nyrenoverade och man sitter i öppna landskap tillsammans med dina teamkollegor. Lokalen finns i Munkebäck dit både spårvagn och bussförbindelser finns. Du har också möjlighet att arbeta hemifrån 1-2 dagar i veckan.
Övrigt:
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Tjänsten är en tillsvidareanställning hos MSXi med 6 månaders provanställning
Plats: Munkebäck, Göteborg
Lön: Enligt Överenskommelse
Låter rollen som Norsktalande Customer Service & Online Sales Support till MSXi intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.