Norsktalande Customer Service Representative

Arbetsbeskrivning

Om Petzl

Petzl Group är ett franskt familjeföretag, grundat 1975, som tillverkar, marknadsför och säljer högkvalitativ utrustning inom klättring och fallskydd till privatpersoner och företag. Företaget är idag ett av de mest kända varumärkena inom produktsegmenten skyddsselar, säkerhetshjälmar och pannlampor över hela världen.

Bolaget omsätter 185 miljoner euro och har 750 anställda runt om i världen, varav ett tiotal i Sverige. Läs gärna mer på www.petzl.com.

 

Rollbeskrivning

Petzl satsar stort i Norden och har sedan 2019 etablerat ett nordiskt säljkontor i Kista, Stockholm. Till rollen som Customer Service Representative söker vi en norsktalande person som ska jobba serviceinriktat med kund- och teknisk support mot Petzls kunder i främst Norge, men även i övriga Norden. Som Customer Service Representative är du lyhörd för kundernas önskemål och förfrågningar och har ett professionellt och positivt bemötande. Tillsammans med resten av teamet värdesätter du och strävar efter att ge en kvalitativ service till kunderna.

Du rapporterar till den nordiska administrativa chefen, CAO, och placering är på kontoret i Kista.

 

Arbetsuppgifter


• Agera primär kontaktperson för norska kunder i frågor som gäller kundorder, reklamationer, uppföljning av leveranser, ledtid, fakturor och betalningar
• Upprätthålla en uppdaterad orderbok och göra justeringar, erbjuda produktalternativ m.m. för att kunna erbjuda kortast möjliga leveranstid
• Ge teknisk information om produkten, med stöd av dina kollegor som har den teknisk expertisen vid komplexa ärenden
• Samarbeta och stötta Petzls olika avdelningar, internt och externt: försäljning, logistik, ekonomi, marknadsföring

 

Bakgrund, färdigheter och profil


• Flytande norska och engelska i tal och skrift, flytande svenska är meriterande
• Några års arbetslivserfarenhet inom kundtjänst och innesälj eller liknande
• Erfarenhet av logistik och internationella transporter är meriterande
• Bra datorkunskaper, erfarenhet av ERP- och CRM-system är meriterande, helst SAP och SalesForce
• Intresse för klättring och friluftsliv är meriterande
• En god lyssnare med tydlig kommunikation, analysförmåga och struktur
• Van att arbeta i team, gärna i en internationell organisation

 

Ansökan och kontakt

Vi arbetar med löpande urval. Sök därför gärna tjänsten innan sista ansökningsdatum.

Om du har några frågor gällande denna rekrytering är du välkommen att kontakta Fredrik Ålund, Recruitment Consultant, via fredrik.alund@hudsonnordic.com

Sammanfattning

Besöksadress

Vallgatan 19
None

Postadress

Vallgatan 19
GÖTEBORG, 41116

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024