OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norsktalande Customer Success Agent
På AutoConcept arbetar vi efter våra tre värdeord - Kundnytta, Enkelhet & Passion. Först och mest centralt står Kundnytta, och en av anledningarna till att vi har hög kundnöjdhet och tillväxt är vårt team för Customer Success.
Nu söker vi en norsktalande Customer Success agent som kompletterar vårt redan befintliga team för den svenska marknaden
Om AutoConcept
AutoConcept erbjuder skräddarsydda och färdiga försäkringslösningar för fordonsbranschen. Vårt uppdrag är att det ska vara tryggt och enkelt att köpa och sälja begagnade fordon i hela Norden.
Ulf Coxner var med och startade AutoConcept 1999 med tanken att det ska vara både tryggt och enkelt att köpa och sälja begagnade fordon. Idag, 20 år senare är vi verksamma i hela Norden och många tusen bilhandlare och bilägare har lärt sig att det kan vara lika tryggt att köpa ett begagnat fordon som ett nytt – om du väljer AutoConcept.
Vi är idag ca 40 anställda som servar våra kunder från moderna kontorslokaler i Kungsbacka, strax söder om Göteborg. Med en passion för fordon och hög kunskap jobbar vi idag för att skapa trygghet för fordonshandlare och fordonsägare i hela Norden. Under åren har vi fått fina utmärkelser, bland annat Di Gasell fem gånger, Årets tillväxtföretag och VA Superföretag två gånger – men trots att vi växer så det knakar finns den familjära stämningen kvar i företaget.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Customer Success Agent kommer du att över telefon och mail bemöta våra kunder i Norge primärt. Du är den som tillsammans med utesäljare kommer att ansvara för att etablera och skapa goda kundrelationer, både med nya som befintliga kunder. Genom telefon kommer du att säkerställa att kunden får rätt information och service, ett bra bemötande och att de har den kunskap som krävs för att bli en lönsam kund till AutoConcept. Tillsammans med våra utesäljare kommer du generera affärer på nya och befintliga kunder samt såklart säkerställa en förstklassig kontakt med våra kunder.
Utöver ovan kommer du att arbeta med;
- Komma på nya innovativa sätt för att förenkla och förbättra kundupplevelsen.
- Ansvar för kundkontakt under kundens introduktionsfas
- Nära samarbete med utesäljare för att säkerställa ett exceptionellt kundbemötande
- Bearbetning och försäljning till nya kunder och merförsäljning till befintliga kunder
- Säljkoordinering och arbete tillsammans med försäljningschef
Vem är du
För att lyckas i rollen som Customer Success Agent behöver du vara en framåtlutad och självmotiverande person som drivs av nya utmaningar. Vi tror att du delar vår tro på förstklassigt kundbemötande och ständig framåtrörelse. Du behöver besitta god kommunikativ förmåga då du dagligen har dialog över telefon med nya och befintliga kunder. Vi ser gärna att du är social och har stort engagemang för dina arbetsuppgifter för att lyckas i bra i rollen. Det finns för rätt person goda utvecklingsmöjligheter.
Du förväntas ha avslutad gymnasieutbildning samt +3 års erfarenhet av försäljning och/eller kundservice. Du behöver också kunna tala och skriva norska och engelska flytande. Kan du fler nordiska språk så är det meriterande.
Vad erbjuder vi dig?
Vi är det lilla familjeföretaget som har växt och blivit en av de största i Norden inom vår bransch. Vi är fortfarande en stor familj som skapar resultat som ett lag med passion, kundnytta & enkelhet i fokus. Du får en central plats i bolaget där det finns stora chanser att utvecklas. Vi växer så det knakar och då behövs just du med på resan. Vi erbjuder utöver ovan också såklart marknadsmässig lön och ett bra förmånspaket.
Varaktighet/arbetstid
Tjänsten är tillsvidare på 100% med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas.