Norsktalande ekonomiassistent / Accounts receivable analyst

Arbetsbeskrivning

MultiMind Bemanning AB offers staffing and recruitment services. Our niche is to supply staff with language skills and international experience within Logistics, Accounting/Finance, Marketing, HR and IT.

Är du en norsktalande ekonom som vill arbeta med kundreskontran på ett av världens ledande skönhetsföretag?  

Om företaget Företaget grundades i Paris 1904, och har sedan dess vuxit till att bli världsledande inom skönhet och kroppsvård. Företagets produkter säljs idag i 130 länder världen över och är välkända på marknaden. Bland produkterna hittar du märken som Wella, Calvin Klein, Hugo Boss, OPI, Chloé, Ghd, Max Factor och Marc Jacobs. I företaget arbetar idag ca 20 000 över hela världen och varav omkring 100 medarbetare i Sverige.

Arbetsuppgifter I rollen kommer du att ansvara över kundreskontra för Norge, och då vara ytterst ansvarig för inbetalningar av alla produkter som skickas till Cotys norska kunder. Du ansvarar för att säkerställa och kontrollera att betalningarna för alla kundkonton är korrekta och i tid samt för att säkerställa att detta sker i enlighet med Cotys policy. Som kundreskontra analytiker analyserar du öppna konton och agerar proaktivt för att dessa betalas enligt överenskommelse, i och med detta arbetar du också för att minimera riskerna för försenade inbetalningar och tar fram handlingsplaner i linje med detta. Du arbetar i nära kontakt med kunderna och ni samarbetar internt i teamet för att lösa de problem som uppstår. Du ansvarar även för att dina konton är avstämda inför månads-, kvartals- och årsbokslut. 

Varje kundreskontra analytiker har också ett eget projekt eller systemansvar som de ansvarar för utöver rollbeskrivningen. Denna uppgift kommer att tilldelas individuellt baserat på både landets och individens egenskaper och nivå.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Flytande kunskaper i norska i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
• Ytterligare språkkunskaper i annat nordiskt språk är mycket meriterande
• Erfarenhet av och förståelse för det ekonomiska flödet 
• Tidigare erfarenhet av arbete i SAP är mycket meriterande

För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete och driva det självständigt framåt. Du gillar ett högt tempo i ditt arbete och du kan snabbt ställa om efter nya förutsättningar. Du har en god analytisk förmåga och trivs med att lösa problem. Vidare tror vi att det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i ditt arbete samt att du arbetar strukturerat. Eftersom du arbetar i nära kontakt med både kunder och kollegor tror vi att du är relationsorienterad och har en god samarbetsförmåga.

 


Ansök redan idag då urval sker löpande!

Kontaktpersoner på detta företaget

Henrik Hallgren
+46 8216720
Linda Hedbom
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 46
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Sebastian Vesterlund
+46 8 21 67 26
Linda Hedbom
+46 8 21 67 44

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024