Norsktalande Ekonomiassistent till NCC Business

Arbetsbeskrivning

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag med 20 000 anställda i koncernen.NCC:s vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. NCC Business Services är ett shared services center som levererar kvalitativa och prisvärda tjänster inom ekonomi och lön för bolag inom NCC koncernen.Läs mer om NCC på: www.ncc.se NCC Business Services (NBS) har utvidgats till ett nordiskt shared services center.De behöver därför förstärka avdelningen Leverantörsreskontra med en Ekonomiassistent med kunskap inom det norska språket samt viss kunskap om norsk redovisning.Placering blir på NCC: s huvudkontor i Solna. Arbetet som Ekonomiassistent innebär att Du kommer att ha löpande kontakter med NCC: s personal i Norge samt norska myndigheter och leverantörer.Arbetsuppgifterna följer hela processflödet från inscannad faktura till utbetalning.Förutom den dagliga fakturahanteringen ingår följande arbetsuppgifter: *Upplägg av nya leverantörer *Löpande avstämningar *Upprättande av bokföringsordrar *Godkännande av utbetalningar *Inkasso och påminnelser *Analyser och utredningar av bolagens reskontror *Internrapportering *Ingå i NBS Support Du har minst ett par års yrkeserfarenhet av rollen som Ekonomiassistent.Då du kommer att arbeta gentemot Norge är det mycket meriterande med erfarenhet från arbete med norsk redovisning.Kontakterna med Norge kräver att du förstår norska i tal och skrift.Goda kunskaper i engelska är dessutom meriterande. Du är ansvarstagande, noggrann och har en god initiativförmåga.I dina arbetsuppgifter kommer du att ha många interna och externa kontakter varför god samarbetsförmåga, flexibilitet samt ett positivt och serviceinriktat sätt är nödvändigt.Du har även förmågan att arbeta självständigt.NCC kan erbjuda dig goda anställningsvillkor i en positiv och stabil miljö samt mycket intressanta möjligheter till utveckling i kompetens, arbetsuppgifter och ansvar. Rekryteringsprocessen kommer att ske löpande.Prodiem AB är ett expansivt och framgångsrikt rekryterings- och konsultföretag specialiserade inom ekonomi- och löneområdet.Våra tre verksamhetsområden är: konsulter, rekrytering och outsourcing.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Prodiem AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 3 april 2009
  • Ansök senast: 3 maj 2009

Besöksadress

Saltmätargatan 7
None

Postadress

Saltmätargatan 7
Stockholm, 11359

Liknande jobb


21 november 2024