Norsktalande First Line Support till NCC för ett långsiktigt uppdrag

Norsktalande First Line Support till NCC för ett långsiktigt uppdrag

Arbetsbeskrivning

Om företaget

NCC:s industriverksamhet är uppbyggd kring produktion av stenmaterial och asfalt samt asfaltbeläggning och är uppdelad i två divisioner, Stone Materials och Asphalt. De olika delarna hänger ihop och bildar en naturlig förädlingskedja som är väl integrerad med NCC:s bygg- och anläggningsverksamhet.

I rollen som First Line Support blir du en viktig del i att vara med och utveckla digitalisering hos NCC Industry. Till One Industry Support så söker vi nu dig som talar och förstår Norska och ser dig långsiktigt hos NCC. Det här är ett konsultuppdrag via oss på Clevry som är långsiktigt.

Din roll

I rollen som First Line Support kommer du att leverera en professionell, kostnadseffektiv och värdeskapande supporttjänst. Du ingår i ett team med kunniga kollegor och har ett tätt samarbete med verksamheten och övriga processägare. Nu söker vi en dedikerad person som kommer att fortsätta driva och följa upp effektiviseringsarbetet i servicedesk.

Arbetsbeskrivning

- Ansvarig att lösa inkommande Incidenter & Service Request
- Arbete med utveckling & ständig förbättring av kundnöjdheten
- Ansvara för planering och koordinering av inkommande Incidenter
- Utveckla processen incidenthantering utifrån servicedesk perspektiv
- Driva genomförandet av förbättringar, delvis utifrån analys
- Informationsspridning enligt kommunikationsmatris
- Hålla i utbildningar för verksamheten och dokumentera tydliga instruktioner
- Arbeta med ständiga förbättringar & utveckling av servicedesk
- Vid behov ta ansvar för diverse onsite uppdrag som tekniska inventeringar, beställningar, leverantörskontakter mm på våra siter


Din profil

Vi söker dig som:

- Har arbetslivserfarenhet av servicearbete
- Förstår och talar bra norska
- Du har ett stort intresse för IT


Meriterande är om du:

- Har arbetslivserfarenhet inom IT-området
- Kompetens inom Windows plattform
- Har erfarenhet av Incident process & andra ITIL processer
- Erfarenhet av fler nordiska språk
- Engelska & Svenska i tal & skrift
- Har erfarenhet av ServiceNow, Microsoft, Azure


Vidare är du som person drivande, engagerad och har en god initiativförmåga. Du tar ansvar för ditt arbete, är flexibel och prestigelös. Du är social, kommunikativ och uppskattar känslan av att arbeta i team. Du gillar att arbeta serviceinriktat och med en positiv inställning. Du gillar att lösa problem, har ett analytiskt och strukturerat tillvägagångssätt. Du är detaljfokuserad och vill arbeta i en arbetsmiljö med stundvis högt tempo.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på julia.revland@clevry.com. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry-se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2021
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024