Norsktalande IT-supportmedarbetare sökes!

Norsktalande IT-supportmedarbetare sökes!

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att hjälpa andra och hitta de bästa möjliga lösningarna? Har du ett intresse för IT? Om du även är flytande i både norska och svenska, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido hjälper nu vår kund att hitta norsktalande IT-supportmedarbetare. Kundföretaget i fråga är en helhetsleverantör av IT-lösningar. Nu behöver deras servicedesk-team stärkas upp och vi hoppas att du är den vi söker. Du utgår från kontoret beläget i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att ha varierande arbetsdagar där du förväntas agera både problemlösare och tekniker. Tillsammans med dina kollegor hittar ni rätt tillvägagångssätt för att erbjuda era kunder bästa möjliga service. Här erbjuds du möjligheten att bli en del av ett team med en unik approach, som innebär att du får hantera både första och andra linjens ärenden. Mer specifikt kommer du att:
Ta emot ärenden från kundernas användare och erbjuda utmärkt service
Hantera klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
Administrera Active Directory
Följa upp och slutföra ärenden med fokus på kundnöjdhet
Identifiera och rapportera återkommande problem inom supportleveransen

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en serviceinriktad person med en välprövad problemlösningsförmåga. Du arbetar noggrant och strukturerat, men kan samtidigt snabbt skifta fokus om en annan arbetsuppgift behöver prioriteras. Vidare ser vi att du är en sann lagspelare som gärna delar med dig av din kompetens till kollegor.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Relevant utbildning eller erfarenhet inom IT-support/kundtjänst
Flytande i svenska och norska
Ett starkt intresse och driv för IT
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift

Meriterande:
Förmåga och intresse för att utföra felsökning
Erfarenhet av att arbeta med kundtjänst, servicedesk med IT-support eller teknisk support
Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Active Directory, Office 365, Microsoft Endpoint Manager, hårdvara, ärendehanteringssystem

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Start under januari 2024.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl linn.willberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34198 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2023
  • Ansök senast: 19 november 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024