Norsktalande IT-supporttekniker

Norsktalande IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Är du utåtriktad, driven och vill ta nästa steg i din karriär? Tycker du om att hjälpa andra? Då har du kommit rätt! Till Centric söker vi en norsktalande IT-supporttekniker till ett uppdrag hos vår kund i norrort.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete där kommunikation och IT kommer att stå i fokus. I rollen arbetar du primärt med applikationssupport för företagets interna system samt Windowsapplikationer som Microsoft 365 och Active Directory.

Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att lösa supportärenden för företagets kunder. Du tar emot ärenden via telefon samt mail och supporten sker på svenska och norska.

Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen som IT-supporttekniker har du tidigare erfarenhet av teknisk support. Du har ett genuint intresse för teknik och tycker om att vara behjälplig. Som person är du noggrann, strukturerad och serviceinriktad samt tycker om att arbeta i team. Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT.
 
Krav

- Tidigare erfarenhet av teknisk support
- Kunskaper i Windowsmiljö
- Goda kunskaper i Active Directory och Microsoft 365
- Norska och svenska – flytande i tal och skrift

 
Meriterande


- ITIL
- Grundläggande kunskaper inom Windows server
- Körkort B


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller elise.haglund@centric.eu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CENTRIC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 2 april 2024
  • Ansök senast: 2 juli 2024

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024