OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personalpoolen Mellansverige AB är totalleverantör i personalfrågor. Vi rekryterar personal samt hyr ut personal för längre eller kortare uppdrag. Personalpoolen är ett väletablerat företag med verksamhet i Örebro med omnejd. Vi jobbar inom en rad olika brancher såsom bl a industri, lager, ekonomi, IT, reception/växel, försäljning samt även en mängd andra yrken.
DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den svenska företagsmarknaden och offentliga förvaltningar i ett eget rikstäckande nät. Vårt huvudmål är att ha marknadens nöjdaste och mest lojala kunder. Vi skall nå det målet genom att leverera högkvalitativa tjänster samt genom att vara en rådgivande partner till våra kunder inom våra kompetensområden. För oss är varje kund en referenskund.
Vi vill också vara marknadens bästa arbetsplats med medarbetare och en laganda som utmärks av våra tre kärnvärden som är ansvarstagande, engagemang och kamratskap. DGC grundades 1987 och DGCs aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information www.dgc.se
Nu söker DGC en medarbetare till sin servicedesk i Örebro med goda kunskaper i det norska språket för att suportera norsktalande kunder.
Det vi söker är en driven IT-tekniker med ett brinnande intresse och stor vilja att utvecklas inom IT-drift.
Tjänsten innebär att via telefon snabbt och professionellt avhjälpa kundernas problem. Du förväntas vägleda och serva kunden på bästa sätt. Vissa ärenden kommer du också hänvisa vidare till specialister inom de olika områdena.
I vår servicedesk så jobbar du med felsökning av arbetsstationer, användarrelaterade problem men även serverrelaterade ärenden. Vi jobbar till största del i Microsoft infrastrukturer och ser att du har goda kunskaper inom administration av Active Directory och Exchange. Många av de miljöerna vi driftar innefattar även Citrix så även detta är meriterande.
Du skall vara utbildad IT-Tekniker på gymnasienivå med arbetserfarenhet och/eller vidareutbildning, din inställning och vilja är avgörande och kan ge dig goda möjligheter till utveckling inom företaget.
Som person är du serviceminded och har ett stort teknikintresse. Du tycker om att jobba självständigt och att ha många bollar i luften. Du bör kunna utrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.
Tjänsten är på 100 % måndag till fredag med tillträde snarast. Vi kan garantera dig ett jobb där den ena dagen inte är den andra lik.
Körkort är ett krav!
Vi vill ha ditt personliga brev och CV på www.personalpoolen.se/jobb senast den 6/4, men urval kommer ske löpande. Har du frågor om tjänsten kontakta Pernilla Dawidson på 019-12 60 59.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Goldkuhl
019-12 60 01
Agnetha Paulsson
019-12 60 05
Åsa Quarfordt
019-12 60 05
Pernilla Dawidson
019-126059
Agnetha Paulsson
019-12 60 74
Pernilla Dawidson
019-126005
Åsa Quarfordt
019-12 60 49
Rekryteringskonsult Åsa Quarfordt
019-12 60 49
konsultansvarig Pernilla Dawidson
019-126059
Ulrika Goldkuhl
019-126001