OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
DGC är en nätoperatör som utvecklar och säljer
datakommunikations-, drift- och telefonitjänster till den svenska företagsmarknaden och offentliga förvaltningar i ett eget rikstäckande nät. Vårt huvudmål är att ha marknadens nöjdaste och mest lojala kunder. Vi skall nå det målet genom att leverera högkvalitativa tjänster samt genom att vara en rådgivande partner till våra kunder inom våra kompetensområden. För oss är varje kund en referenskund.
Vi vill också vara marknadens bästa arbetsplats med medarbetare och en laganda som utmärks av våra tre kärnvärden som är ansvarstagande, engagemang och kamratskap. DGC grundades 1987 och DGCs aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information www.dgc.se
Arbetsbeskrivning
Nu söker DGC en ny medarbetare till servicedesk i Örebro med goda kunskaper i det norska språket för att supportera norsktalande kunder.
Vi söker en IT-tekniker som är serviceminded och brinner för teknik!
Tjänsten innebär att via telefon snabbt och professionellt avhjälpa kundernas problem. Du förväntas vägleda och serva kunden på bästa sätt. Vissa ärenden kommer du också hänvisa vidare till specialister inom de olika områdena.
I vår servicedesk jobbar du med felsökning av arbetsstationer, användarrelaterade problem men även serverrelaterade ärenden. Vi jobbar till största del i Microsoft infrastrukturer och ser att du har goda kunskaper inom administration av Active Directory och Exchange. Många av de miljöerna vi driftar innefattar även Citrix så även detta är meriterande.
Du skall vara utbildad IT-Tekniker på gymnasienivå med arbetserfarenhet och/eller vidareutbildning, din inställning och vilja är avgörande och kan ge dig goda möjligheter till utveckling inom företaget.
Som person är du driven och har ett stort teknikintresse. Du tycker om att jobba självständigt och att ha många bollar i luften. Du bör kunna utrycka dig i tal och skrift på norska, svenska och engelska.
Tjänsten är på 100 % måndag till fredag med tillträde enligt överenskommelse. Vi kan garantera dig ett utvecklande arbete där den ena dagen inte är den andra lik.
Kontaktperson
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV via länken nedan.
Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Ann-Sofie Pihl 076-112 16 76, ann-sofie.pihl@se.experis.com
Välkommen med din ansökan senast den 26/4 2015
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Viklund
0660-599 76
Nicolina Johansson
Jenny Järgren
0470-745595
Karin Swärd
+46 31 708 67 77
Daniel Johansson
Tina Linnér
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Hansson
031-7086763
Christian Ahlgren
011-194356
Anna Jalvemyr
031-708 76 81