Norsktalande koordinator till Sandvik Coromant i Kista

Arbetsbeskrivning

OM SANDVIK COROMANT SVERIGE

Sandvik Coromant är världsledande leverantör av verktyg, verktygslösningar och know-how till metallbearbetningsindustrin. Med omfattande investeringar i forskning och utveckling skapar de unika innovationer och sätter nya produktivitetsstandarder tillsammans med deras kunder. Bland dem finns ett flertal globala storföretag inom bil-, flyg- och energibranschen. Sandvik Coromant har 8 000 anställda och finns representerat i 130 länder. De ingår i affärsområdet Sandvik Machining Solutions inom den globala Sandvik-koncernen.


Snakker du norsk og ser etter nye utfordringer innen service og administrasjon? Workz Sweden kan tilby en perfekt rolle for deg som har jobbet lenge med kundeservice og ønsker seg utfordringer for svenske Sandvik Coromant!

 

OM TJÄNSTEN

Som en del av kundserviceavdelningen på Sandvik Coromant är du ansvarig för olika uppgifter som ingår i en kundsupportfunktion, som exempelvis: hantering av försäljning via telefon, hantering av beställningar (både vårt standardsortiment och våra specialverktyg), hantering av returer till vårt distributionscenter i Nederländerna, samt hantering av klagomål för logistiken. Dessutom ger du teknisk information om våra verktygssortiment och skärningsdata (cutting data), eller ger rekommendationer som är baserade på våra standardutbud. Vidare ansvarar du för fakturering av material, krediteringar och debiteringar och du stöder våra kunder samt försäljningskollegor. Till en början kommer du även att få resa till Norge för utbildning med dina kollegor. Tjänsten innefattar inte så mycket telefonkontakt utan snarare att logga och administrera data. Därför är noggrannhet en viktig egenskap som eftersökes.
 

KRAV

• Flytande i norska och engelska i tal och skrift
• Fullständig gymnasieutbildning
• Erfarenhet av administration eller kundservice per telefon och mail
• Intresse för merförsäljning
• Mycket god administrativvana



MERITERANDE

• Mycket god datorvana
• Arbetat i olika affärssystem
• Erfarenhet av säljstöd eller försäljning


 

VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning inom kundservice därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Du har även möjlighet att bli certifierad i kundservice, något som uppfattas som värdefullt på arbetsmarknaden.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar, utöver kollektivavtalsenliga villkor, en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och är tillgänglig för dig som konsult hos oss.


PRAKTISK INFORMATION

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: Heltid 37,5 h/vecka, visstid på 6 månader hos Workz
(med stor sannolikhet för förlängning för rätt person)
Lön: Enligt överenskommelse och kollektivavtalet
Placering: Kista  
Arbetstider: Kontorstider måndag till fredag.

 

FÖR MER INFORMATION
Kontakta gärna Amy Tubtim Gudjonsson på amy.gudjonsson@workz.se eller personal@workz.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 6 augusti 2018

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024