OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På NetOnNet för vi en envis kamp mot stora prislappar på hemelektronik. Vi säljer direkt från lagerhyllan, både på nätet och i våra Lagershopar landet över, till priser som gör att allt fler upptäcker att det lönar sig att kolla med oss först. Kombinerat med Internet bedriver vi ett unikt koncept med försäljning direkt från våra Lagershopar i Borås, Ullared, Stockholm, Göteborg, Malmö, Kalmar, Örebro, Linköping, Västerås, Helsingborg och Uppsala. I anslutning till lagerhyllorna har vi kopplat upp datorer där du har tillgång till hela vårt sortiment med pris- och produktinformation. På vägen in finns kundvagnar som du använder när du på egen hand plockar till dig det du behöver. Allt från stora TV-apparater till sladdar, band, väskor mm. Bolaget startade i mars 1999 och har sitt huvudkontor i Borås. Vi finns även i Norge med internetförsäljning sedan maj 2006.
Om tjänsten:
Vill du arbeta i en otroligt spännande bransch på ett av Sveriges största hemelektronikföretag med världens kanske roligaste produkter? Vi söker nu norsktalande kundservicemedarbetare till huvudkontoret i Borås.
Avdelningen består i dagsläget av 25 personer som hanterar alla inkommande kundkontakter via telefon, chat och mail för både Sverige och Norge. Arbetet sker i högt tempo med hög servicekänsla.
Vi söker dig som är lyhörd, målinriktad och trivs med service, support och försäljning. Inställningen ”vad kan jag hjälpa dig med?” ska genomsyra hela ditt arbete. Vi strävar efter att hela tiden förbättra servicenivån genom att aldrig sluta lära och se vårt arbete ur kundens ögon.
Profil
Du ska ha minst gymnasieutbildning, tidigare erfarenhet från något serviceyrke och då gärna detaljhandel, du är van vid att sälja antingen över telefon eller i butik. Erfarenhet från hemelektronikbranschen är meriterande.
Du är en person som är utåtriktad och har lätt för att skapa kontakt med andra människor. Du är initiativrik och vill bidra till en hög trivsel på avdelningen. Struktur, ordning och noggrannhet är personliga egenskaper som är viktiga för dig. Du har hög integritet och ansvarskänsla i ditt arbete och är positiv och hjälpsam som person. Att vara serviceinriktad är en självklarhet för dig och du brinner för att hjälpa kunden.
PC-vana samt goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Har du erfarenhet från affärssystemet Jeeves ses det också som meriterande.
Du har goda kunskaper i norska språket (tal och skrift – dock inget krav på flytande). Engelska är vårt koncernspråk och det är därför viktigt att du behärskar engelska i både tal och skrift.
Arbetsuppgifter
Hantering av alla förekommande arbetsuppgifter på en kundserviceavdelning såsom:
- Telefonförsäljning (ingående försäljning)
- Leveransfrågor
- Service- och reklamationsärenden
- Produktrådgivning
- Andra förekommande administrativa uppgifter
Arbetstid
Arbetstiden är förlagd dagtid (vardagar) efter schema och det är en heltidstjänst.
Placering: NetOnNets huvudkontor i Borås.
Ansökan:
Om du finner ovan nämnda tjänst intressant, vänligen registrera din ansökan och CV på www.speedgroup.se senast den 2013-08-09. Intervjuer kommer att hållas kontinuerligt. Vid frågor rörande denna tjänst vänligen kontakta Paula Claesson, paula.claesson@speedgroup.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Wikström
033-7225910
Elma Pozder
Johannes Hedlund
Jim Claesson
033444747
Annika Rådberg
0704-203872
William Levinsson
033-444734
Paula Claesson
Nils Ryberg
033-44 47 46
Martina Lundgren
Andreas Tärnegård