Norsktalande kundservicemedarbetare till Memira

Arbetsbeskrivning

Nu söker Memira sin nästa stjärna till sitt norska kundserviceteam. Har du erfarenhet av att arbeta med kundservice, administration och har ett sinne för detaljer och kvalité samt talar flytande norska? Då kan detta vara rollen för dig!

Om Memira

Memira Eyecenter är idag Nordens ledande aktör inom ögonlaser och linsbyten med ett helhetserbjudande inom syn och ögonhälsa. Visionen är att bli ”the eye partner for life” och bli det självklara valet för allt som rör ögat.

Memirakoncernen omsätter idag ca 600 MSEK och är 240 anställda och finns idag i Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. Sammantaget har våra kirurger en samlad erfarenhet på över en halv miljon ögonoperationer.

Under de senaste åren har Memira expanderat organiskt och via förvärv inom såväl ögonsjukvård som optik. Detta gör att de nu har ett komplett erbjudande inom synkorrigering och ögonhälsa - ett unikt erbjudande som de vill erbjuda på fler orter i Skandinavien. Här finns din chans att vara med på resan! Läs mer på www.memira.se (http://www.memira.se/).

Om rollen

I din roll som kundansvarig på Memiras kundservice ansvarar du för att ge wow-service på den norska marknaden via telefon, mejl och chatt. Du arbetar med att ta emot inkommande ärenden från Memiras kunder som rör bland annat screening inför operationer, rådgivning efter operation och kundfrågor som rör tidsbokning och kartläggning. Varje ärende loggas i Salesforce och du kommer även att genomföra journalskrivning. Du kommer att tillhöra ett team på 3 personer och även att ha en gruppchef att rapportera till.

Det norska kundserviceteamet sitter i Solna, tillsammans med det svenska kundserviceteamet och tillsammans med det danska kundserviceteamet i Köpenhamn utgör Memiras nordiska kundservice. Den nordiska kundservicen jobbar tätt tillsammans och har gemensamt tagit fram en servicebok i hur man på Memiras kundservice ger toppservice i alla kontakter externt likväl som internt.

Exempel på arbetsuppgifter

- Screeningssamtal inför operation med Memiras kunder
- Rådgivning efter operation
- Besvara ärenden som rör tidsbokningar
- Vara aktiv i Memiras sociala medier och besvara kommentarer eller frågor från kunder


Om dig

För att trivas i den här rollen ser vi gärna att du arbetat med service och kundkontakt sedan tidigare. Du har vana av att arbeta med telefonen som främsta verktyg och är noggrann, strukturerad och initiativtagande. Du är en lagspelare som trivs i en arbetsmiljö som är dynamisk och prestigelös. Vidare ser vi att du har erfarenhet av administration och en vana för att arbeta strukturerat och noggrant i ett ärendehanteringssystem. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av ögonsjukvård eller har arbetat inom optik. Det är även meriterande om du har arbetat i Salesforce innan. I denna roll behöver du vara flytande i norska, både i tal och i skrift samt behärska engelska.

Kvalifikationer

- Gymnasial utbildning
- Flytande i norska, såväl i tal som i skrift
- Behärskar engelska
- Serviceerfarenhet
- Vana av att arbeta med telefonen som främsta verktyg


Kompetenser

Noggrann och kvalitetsmedveten: Det är viktigt för dig att leverera i absolut toppklass där du är uppmärksam på detaljer, följer upp och säkerhetsställer ditt arbete.

Strukturerad: Du har lätt för att sätta en tydlig struktur i ditt arbete och arbetar sedan utifrån de prioriteringar som råder.

Lösningsorienterad: Du kan lyssna in de utmaningar som finns och arbeta lösningsorienterat mot uppkomna problem.

Arbetstider, tillträde och omfattning

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd direkt av Memira. Anställningen inleds med en 6 månaders provanställning. Memira sitter i fina och ljusa lokaler vid Karolinska sjukhuset i Solna med goda kommunikationsmöjligheter. Detta är en roll på heltid och arbetstiderna är 07:45-16:30 måndag till fredag. Memira har ett omgående behov men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vidare erbjuder Memira goda förmåner till sina anställda.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryterande konsultchef Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 20 april 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024